نگاهی به یک دهه آموزش صوت و لحن در دارالقرآن کوهپایه
کد خبر: 3910490
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

نگاهی به یک دهه آموزش صوت و لحن در دارالقرآن کوهپایه

دارالقرآن کوهپایه با یک دهه آموزش قرآن در رشته صوت و لحن و تواشیح، موفق به تربیت قاریان نوجوان بسیاری شده است.

به گزارش ایکنا، فعالیت‌های مؤسسه دارالقرآن الکریم شهر کوهپایه از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و با دریافت مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه در سال ۱۳۹۰ به مدیریت مهدی یاریان، رسمیت یافت.

این مؤسسه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خود، را با برگزاری کلاس‌های صوت و لحن و تواشیح با تدریس اسحاقیان از مربیان قرآن شروع کرد. کلاس‌های آموزشی ابتدا در فضای داخلی اداره آموزش و پرورش کوهپایه و سپس در مسجد جامع حدود شش سال به طور مستمر انجام شد.

همزمان با برپایی دوره‌های آموزش صوت و لحن، قرآن آموزان به فراگیری دوره تجوید و روخوانی قرآن با حضور صادقی مربی قرآن پرداختند.

دارالقرآن‌الکریم شهر کوهپایه به منظور رشد و شکوفایی جوانان این منطقه در عرصه قرآن کریم، کلاس‌های مختلف آموزش قرآن را با حضور و استقبال نوجوانان و جوانان به صورت رایگان برگزار کرد.

این مرکز قرآنی با آغاز شیوع کرونا، دوره‌های مجازی شامل کلاس‌های آموزش حفظ، قرائت، ترتیل قرآن کریم و تواشیح ویژه آقایان، بانوان (بزرگسالان و خردسالان) را در مناطق کم‌برخوردار طراحی شده است.

همچنین این مرکز در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مانند کلاس‌های والیبال، فوتسال، فوتبال، زبان خارجه در ترم تابستان، با اداره آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی هماهنگی‌هایی را انجام داد که به دلیل شیوع موج دوم کرونا، امکان برگزاری وجود ندارد.

این مرکز قرآنی با فعالیت چند ساله در عرصه قرآنی با دسترسی به امکانات و فضای کمی از آموزش، موفق به تربیت 70 قرآن‌آموز شهر کوهپایه و معرفی به جامعه قرآنی شده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه دارالقرآن کریم کوهپایه در استان اصفهان، شهر کوهپایه، میدان نماز، مسجد جامع شهر واقع شده که علاقه‌مندان می‌توانند با شماره 09365023740 و 09133658289 دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌ها تماس بگیرند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا اسلامیان کوپائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۲۰:۰۹
0
4
درود بر خادمان قرآن؛ انشالله در پناه قرآن محفوظ باشن
captcha