194 بیمار مبتلا به کرونا جان باختند /کاهش مبتلایان کرونا در خوزستان
کد خبر: 3910105
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
طی 24 ساعت گذشته؛

194 بیمار مبتلا به کرونا جان باختند /کاهش مبتلایان کرونا در خوزستان

سخنگوی وزارت بهداشت، از مرگ 194 بیمار مبتلا به کووید 19 در کشور خبر داد و اعلام کرد: آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا در استان خوزستان کاهش داشته است.

کاهش مبتلایان به کرونا در خوزستان/ 194 نفر طی 24 ساعت اخیر فوت کرده‌اند

به گزارش ایکنا، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در تشریح آخرین آمار مربوط به مبتلایان کرونا، اعلام کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ تیرماه، براساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و یک هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است. خوشبختانه تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، همچنین سه هزار و 359 نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹  در کشور انجام شده است.

لاری ضمن تأکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند و استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشکر از مردم خوزستان، گفت: گرچه این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اما آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاهش یافته است. از مردم می‌خواهیم که همچنان در رعایت پروتکل‌ها جدی باشند.

وی با تأکید مجدد بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: با رعایت استفاده از ماسک قطعا در هفته‌های آتی شاهد کاهش چشمگیر در آمار به این بیماری خواهیم بود. در این راستا ماسک‌های خانگی هم بسیار مؤثر هستند.

انتهای پیام
captcha