هشدار پارلمان اروپا درباره وضعیت دو جوان بحرینی محکوم به اعدام
کد خبر: 3910083
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲

هشدار پارلمان اروپا درباره وضعیت دو جوان بحرینی محکوم به اعدام

پارلمان اروپا نسبت به بی‌توجهی دادگاه تجدید نظر بحرین درباره مدارک حاکی از شکنجه دو جوان بحرینی محکوم به اعدام هشدار دادند و از دولت بحرین خواستند تا به قوانین بین‌المللی درباره حقوق بشر پایبند باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الجزیره»، کمیسیون حقوق بشر و کمیسیون روابط با شبه جزیره عرب در پارلمان اروپا، در بیانیه‌ای مشترک نسبت به عدم تحقیق صحیح هیئت‌های نظارت بحرین درباره شکنجه «محمد رمضان» و «حسین موسی» که حکم اعدام آنها در سال 2014 صادر شده و اعتراف گرفتن آنها در زیر شکنجه بوده است،‌ ابراز ناامیدی کردند.
 
این دو کمیسیون از بحرین خواستند تا به قوانین بین‌المللی درباره حقوق بشر و لغو حکم اعدام صادر شده درباره این دو جوان بحرینی و اجرای تحقیقات مستقل در خصوص شکنجه زندانیان، پایبند باشد.
 
در این بیانیه مشترک همچنین تأکید شده است که قوانین بین‌المللی به طور قاطع، صدور حکم اعدام بر اساس اعترافات ناشی از شکنجه را منع می‌کند.
 
ماه گذشته 60 عضو پارلمان اروپا در نامه‌ای به پادشاه بحرین خواستار آزادی زندانیان سیاسی در این کشور شدند.
 
اعضای پارلمان اروپا در قبال بازداشت‌شدگان در زندان‌های بحرین از جمله دو بازداشتی دارای تابعیت اروپایی ابراز نگرانی کردند. آنان همچنین نسبت به انتشار ویروس کرونا در زندان‌ها هشدار داده و گفتند که تدابیر پیشگیرانه همچون فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل تعداد زیاد زندانیان در بحرین امکان‌پذیر نیست و شماری از زندانیان سیاسی درباره عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی نگهبانان زندان به خانواده‌های خود شکایت کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha