جامعةالمصطفی العالمیه در بیانیه‌ای اقدام روزنامه عربستانی را محکوم کرد
کد خبر: 3909949
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
در پی توهین به ساحت مرجعیت شیعی؛

جامعةالمصطفی العالمیه در بیانیه‌ای اقدام روزنامه عربستانی را محکوم کرد

جامعةالمصطفی در پی توهین روزنامه عربستانی الشرق‌الاوسط به آیت‌الله‌العظمی سیستانی، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا، متن بیانیه جامعة‌المصطفی العالمیه بدین شرح است:

بسمه تعالی
قال أبی‌الحسن موسى‌بن جعفر (علیه‌السلام): «إن المؤمنین الفقهاء حصون الإسلام کحصن سور المدینة لها» (الاصول من الکافی، ج۱، ص۳۸)

مقام مرجعیت قرن‌هاست که مهم‌ترین پایگاه مردمی امت اسلام در دفاع از اسلام و مسلمین شمرده می‌شود.

فقیهان متعهد و زمان‌شناس همواره در بطن حوادث واقعه حضور یافته و به مسئولیت بزرگ الهی خود عمل کرده‌اند.

در دوره معاصر هم کشور‌های اسلامی در سایه هوشیاری و «تدبیر فقیهان عالی‌قدر» از گزند‌های بسیاری دور مانده‌اند و امت اسلام و مؤمنان در سایه رهبری داهیانه آنان، توانستند از تندباد‌های سهمگین و هجوم دشمنان مستکبر جهانی و منافقان داخلی به سلامت عبور کنند.

در چنین شرایطی، دشمنان کینه‌توز و زخم‌خورده، گاه با ترور ناجوانمردانه چهره‌های برجسته استکبارستیز همچون شهیدان «سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و عماد مغنیه» به حذف فیزیکی آنان اقدام کرده و گاه کوشیده‌اند با ترور شخصیت رهبرانی معنوی همچون آیت‌الله‌العظمی سیدعلی سیستانی «دامت‌برکاته الوارف علی رووس المسلمین»، به حذف فرهنگی آنان اقدام کنند.

بی‌گمان، آیت‌الله‌العظمی سیستانی با هدایت‌های هوشمندانه خود، کشور عراق را از توطئه تکفیری‌های داعشی نجات داد. فتوای تاریخی ایشان کیان عراق را حفاظت کرد و منافع همه طوایف و مذاهب و مردم مظلوم عراق را پاس داشت.

جامعةالمصطفی‌(ص) العالمیة ضمن محکوم کردن اهانت فتنه‌گرانه روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» به ساحت مرجعیت حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی «مدظله‌العالی»، خواهان محکومیت جهانی نسبت به اهانت‌کنندگان به ساحت شخصیت‌های مورد احترام در همه ادیان و مذاهب براساس قوانین بین‌المللی و محاکمه و توبیخ آمران و عاملان این اقدام است. بی‌گمان، سکوت در برابر این اقدام مجرمانه، موجب تجری بیشتر عاملان و بستری برای آشوب و تفرقه خواهد شد.

جامعة‌المصطفی‌(ص) العالمیة

انتهای پیام
captcha