ایجاد زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی جزو اولویت‌ها است
کد خبر: 3909932
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

ایجاد زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی جزو اولویت‌ها است

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، گفت: ایجاد زمینه اشتغال آفرینی برای مددجویان بهزیستی به ویژه برای معلولان جزو اولویت‌های برنامه‌ای این سازمان است و هم اکنون ۲۲ معلول در خود بهزیستی و بیش از ۲۴۰ معلول نیز در ادارات دولتی به صورت رسمی و قراردادی مشغول به کار هستند.

ایجاد زمینه اشتغال مددجویان بهزیستی جزو اولویت ها استبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهزاد ستاری، مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، 22 تیرماه، در جمع تعدادی از اصحاب رسانه، گفت: مرکز اورژانس اجتماعی استان اردبیل، با شماره تلفن 123 کانون مرکز مداخله در بحران های اجتماعی است که در سال گذشته بیش از 6790 تماس صورت گرفت که بیشترین عوامل تماس در مورد اختلافات خانوادگی، همسر آزاری و خشونت بود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل، تصریح کرد: در سال گذشته 1480 زوج به دلیل مشاوره طلاق به مراکز خدمات مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند که 484 مورد به سازش بین زوجین منجر شد.
وی اظهار کرد: بیشترین علت درخواست طلاق در استان اردبیل، اعتیاد، عدم تسلط به مهارت های زندگی، خیانت، عدم مسئولیت پذیری زوجین و دخالت اطرافیان که با آموزش های لازم توانسته ایم تا 40 درصد از درخواست دهندگان طلاق به سمت سازش سوق داده شود، است.
ستاری بیان کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی در مراجعه حضور نیز در طی سال گذشته 7400 مراجعه حضور به منازل داشته اند که منجر به مداخله در مشکلات اجتماعی به ویژه اختلافات خانوادگی شده است.
وی تاکید کرد: ایجاد زمینه اشتغال آفرینی برای مددجویان بهزیستی به ویژه برای معلولان جزو اولویت های برنامه ای این سازمان است و هم اکنون 22 معلول در خود بهزیستی و بیش از 240 معلول نیز در ادارات دولتی به صورت رسمی و قراردادی مشغول به کار هستند.
مدیر کل بهزیستی استان افزود: 273 کودک کار در سطح استان شناسایی و به همت موسسه خیریه ساماندهی شده اند و از خدمات و کمک های نقدی و غیر نقدی بهزیستی بهره مند هستند اما برخی از این کودکان دوباره به چرخه خیابان گردی و تکدی گری برمی گردند.
ستاری گفت: هم اکنون بیش از 58 هزار نفر در جمع مددجویان بهزیستی از خدمات مستمری و غیر نقدی این سازمان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha