تصویب آموزش قرآن با ترجمه پشتو در «خیبر پختونخواه» پاکستان
کد خبر: 3909889
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

تصویب آموزش قرآن با ترجمه پشتو در «خیبر پختونخواه» پاکستان

مجلس ایالتی شهر خیبر پختونخواه (از شهرهای پاکستان) قطعنامه آموزش قرآن کریم با ترجمه پشتو برای مردم این ایالت را تصویب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، پس از تصویب قطعنامه درباره آموزش قرآن کریم با ترجمه پشتو در دانشگاه‌های این ایالت از سوی مجلس ایالتی پنجاب، ایالت خیبر پختونخواه (KPK) نیز قطعنامه‌ای درباره آموزش الزامی قرآن کریم با ترجمه پنجابی در دانشگاه‌های این ایالت تصویب کرد.

جلسه مجلس ایالت خیبر پختونخواه به ریاست مشتاق غنی، رئیس این مجلس آغاز شد و در این جلسه، عنایت‌الله خان، عضو مجلس وابسته به جماعت اسلامی، قطعنامه‌ای را برای تدریس قرآن با ترجمه پشتو در دانشگاه‌های سراسر این ایالت ارائه کرد که به اتفاق آرا مجلس تصویب شد. برای صدور مدرک دانشگاهی، تکمیل واحد قرآنی لازم است.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که در دوره نخست‌وزیری نواز شریف، تدریس ترجمه قرآن توسط علمای عربستان در دانشگاه‌های این کشور برنامه‌ریزی شده بود که به اجرا در نیامد.

به نظر می‌رسد اقدام مورد نظر، همان طرح است که در دوره عمران خان صورت اجرایی به خود گرفته است. اعتقاد کارشناسان بر این است که پشت پرده این طرح، ترویج وهابیت عربستانی در دانشگاه‌ها است.

انتهای پیام
captcha