فعال حقوق بشر: انگلیس به حمایت از اعدام و شکنجه در بحرین پایان دهد
کد خبر: 3909771
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

فعال حقوق بشر: انگلیس به حمایت از اعدام و شکنجه در بحرین پایان دهد

«استیون بل»، فعال حقوق بشر و مدیر کارزار انگلیسی «ائتلاف توقف جنگ» از دولت کشورش خواست به سخنان خود در ارتباط با اصلاح در بحرین و حمایت از شکنجه و اعدام در این کشور پایان دهد.

استفن بل: انگلیس به حمایت از اعدام و شکنجه در بحرین پایان دهدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه منامة پست، «استیون بل»، مدیر کارزار انگلیسی «ائتلاف توقف جنگ» با انتشار ویدئویی و ضمن مشارکت در کمپین «نه به اعدام» از همبستگی خود با مخالفان اعدام در بحرین به‌ویژه در ارتباط با مسئله حکم اعدام «زهیر جاسم» که 54 روز را در بازداشت اجباری گذرانده، بدون حضور وکلایش بازجویی شده، به مدت 30 روز متوالی شکنجه شده و در معرض مرگ قرار دارد، خبرداد.

وی در این باره تأکید کرد: هیچ سندی در تأیید اتهامات وارده به «زهیر جاسم» به جز اعترافاتی که زیر شکنجه شدید گرفته شده‌اند، وجود ندارد.

دیوان عالی بحرین روز دوشنبه، 26 خرداد، حکم اعدام زهیر ابراهیم جاسم، زندانی سیاسی این کشور را تأیید کرد.

اتهام جاسم حمله به یک اتوبوس حامل نیروهای امنیتی در نزدیکی «کوبری القدم» است که در این حمله یک نیروی امنیتی کشته و شماری زخمی شدند.

نهادهای حقوقی در اعتراض به این حکم که تنها نیازمند امضای پادشاه بحرین است، معتقدند که این اعتراف زیر شکنجه از وی گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha