«قلمروهای هستی از نگاه فیلسوفان تحلیلی» منتشر شد
کد خبر: 3909670
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

«قلمروهای هستی از نگاه فیلسوفان تحلیلی» منتشر شد

کتاب «قلمروهای هستی از نگاه فیلسوفان تحلیلی» به قلم محمدامین احمدی و از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد. 

«قلمروهای هستی از نگاه فیلسوفان تحلیلی» منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب «قلمروهای هستی از نگاه فیلسوفان تحلیلی» از سوی پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به قلم محمدامین احمدی منتشر شد.
 
«تحلیل معناشناختی مفهوم وجود»، «رویکردهای تحویل‌گرایانه در وجودشناسی»، «هستی‌شناسی کلیات»، «اقسام کلیات»، «قضایا»، «ضرورت، امکان و جهان‌های ممکن»، «موجودات متعالی؛ خدا، عقول و مثل»، «اشیای انضمامی»، «امور واقع انضمامی» و «نتیجه‌گیری» از فصول این کتاب است.
 
در چکیده این کتاب آمده است: آیا می‌توان گزاره‌های مابعدالطبیعی و وجودشناسی را از رهگذر تحلیل منطقی آنها منحل کرد و اساساً بحث از وجود و قلمروهای آن را زاید به شمار آورد؟ میزان موفقیت تیغ روش تحلیل منطقی زبان در فروکاستن ساحت‌های وجود و التزام صرف به موجودات انضمامی در چه حد است؟ در این کتاب می‌توانید پاسخ پرسش‌های فوق را بیابید.
 
همچنین در این کتاب از رویکرد جدیدی در میان فیلسوفان تحلیلی در دفاع از مابعدالطبیعه و گستردگی به وجود آمده در ساحت‌های وجود، یعنی با نوعی واقع‌گرایی وجودشناسی جدید آشنا می‌شوید.
 
امروزه درباره گستره وسیعی از مباحث وجودشناسی و مابعدالطبیعی در آثار فیلسوفان تحلیلی تحت عنوان ساحت‌های گوناگون بحث می‌شود و نیز تحلیل زبان و براهین زبان‌شناختی در حل مسائل وجودشناسی، کاربردهای جدیدی یافته است که نویسنده در این کتاب به بررسی این موضوعات پرداخته است.
انتهای پیام
captcha