شناخت امام زمان(عج) چگونه امکان‌پذیر است
کد خبر: 3909647
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۶

شناخت امام زمان(عج) چگونه امکان‌پذیر است

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در پاسخ به این سؤال که چگونه نگرانی احتمال عدم درک امام زمان(عج) را برطرف کنیم، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و نکاتی را در این باره بیان کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، بامداد امروز، 20 تیرماه در سلسله مباحث معرفت‌افزایی مهدویت در فضای مجازی در پاسخ به این سؤال که چگونه نگرانی احتمال عدم درک امام زمان(عج) را برطرف کنیم، به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: امام فرمودند: «امام خود را بشناس که اگر امامت را شناختی پیشتر شدن این امر یا به تأخیر افتادن آن بر تو زیان نرساند و هر کس امام خود را بشناسد سپس پیش از آنکه صاحب این امر قیام کند بمیرد، به منزله آن است که در ارتش آن حضرت(ع) نشسته باشد نه بلکه به منزله کسی است که زیر پرچمش نشسته باشد».

حدائق تصریح کرد: در زمان‌ ائمه نیز افرادی امامان خود را شناخته بودند و از نزدیک با آنها مأنوس نبودند، اما بر ولایت پایدار بودند، کسانی که از ائمه فاصله گرفتند و دچار جهل شدند و رهبران خود را نشناختند، قطعاً مسیرشان ضلالت و گمراهی بود.

وی با یادآوری اینکه تبعیت از امام حتی در امت‌های پیش از اسلام نیز وجود داشته است، بیان کرد: یکی از نکات و وظایف، شناخت امام هر زمانی برای مردم معاصر با آن امام است.

حدائق در ادامه در پاسخ به این سؤال که اگر امام زمان(عج) ظهور کند، راه تشخیص حقیقی بودن ایشان چیست؟ اظهار کرد: در گذشته مدعیان دروغین مهدویت وجود داشتند و کسانی ادعا کردند که امام زمان(عج) هستند و شاید بخشی از افراد ساده‌لوح را فریب دادند، حتی بعد از انقلاب و در ایران هم کسی ادعا کرده بود که امام زمان است و همچنین «میرزا علی محمد باب» در تاریخ همین مملکت ادعای بابیت و بعد از آن ادعای اولوهیت کرد.

حدائق با بیان اینکه برای شناخت امام زمان(عج) یکسری شواهد و قرائنی در روایات اسلامی ذکر شده است، گفت: یکی از قرائنی که در روایات اسلامی آمده این است که در زمان ظهور امام زمان(عج) دو اتفاق مهم جهانی رخ داد که یکی از آن‌ها خروج سفیانی ‌است و منطقه شام، عراق و خاورمیانه درگیر جنگی شده که کل دنیا را سرگرم می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: دومین اتفاق این است که صیحه آسمانی بلند می‌شود که «بقیةالله خیرلکم ان کنتم مؤمنین» که این صحیه را همه انسان‌ها در سراسر دنیا می‌شنوند و این‌ها مواردی است که حتی در احادیث از آن حضرت نقل شده است و امام باقر(ع) نیز فرمودند: «وقتی صاحب‌الزمان(عج) آمد به برکت ظهورش عقل انسان‌های منتظر کامل می‌شود و درون آن‌ها پاک شده و ظرفیت آن‌ها بصیرانه خواهد شد».

انتهای پیام
captcha