ولیمه‌ای که نان شد / یتیم‌نوازی زوج هلال احمری
کد خبر: 3909591
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

ولیمه‌ای که نان شد / یتیم‌نوازی زوج هلال احمری

رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه گفت: دو جوان داوطلب جمعیت هلال احمر این شهرستان در راستای جلوگیری از شیوع کرونا، بخشی از هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی خود را به فرزندان یتیم خانه افق روشن تقدیم کردند.

ولیمه‌ای که نان شد / یتیم‌نوازی زوج هلال احمریبخشندگی واژه عجیبی است، واژه‌ای که به تو یاد می‌دهد در عین نیاز به فکر دیگران نیز  باشی، حسی که در بحران‌ها خود را بیشتر نشان می‌دهد. در قرآن کریم بارها و بارها از بخشندگی به عنوان شاخصه مهم انسان مؤمن نام برده شده است.

پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «مروتنا اهل البیت العفو عمن ظلمنا و اعطاء من حرمنا؛ فتوت و بزرگ‌منشی ما خاندان رسالت، عفو و اغماض از کسی است که به ما ظلم کرده و بذل و عطا است به کسی که ما را محروم ساخته است».

حال که چند ماهی است که شرایط کرونا در ایران حاکم شده، این شرایط عیار واقعی انسانیت برخی آدم‌ها را نشان می‌دهد، برخی در این ایام با گران‌فروشی کالای مورد نیاز مردم از این شرایط سودجویی کردند، اما برخی دیگر با بخشندگی سعی کردند در این روزها دست مردم را بگیرند. هلال احمر نهادی است که براساس فعالیت‌های انسان‌دوستانه شکل گرفته و برایش رنگ و نژاد و مذهب مهم نیست؛ هرجا به کمک نیاز باشد هلال احمر حرف اول را می‌زند.

سیل، زلزله و یا درد نیازمندان فرقی ندارد، افرادی که در هلال احمر کار می‌کنند گاهی حتی داوطلبانه لباس انسانیت به تن کرده و برای کاهش الام بشری تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. حال دو جوان از این نهاد که سال‌های جوانی زندگی خود را به جای فکر کردن به آرزوهای خود به آرزوهای و درد مردم فکر کرده‌اند، اکنون نیز در سرنوشت‌سازترین تصمیم زندگی خود قصد کردند به جای برپایی مراسم عروسی و به خطر انداختن جان انسان‌ها؛ شادی‌شان را با فرزندان «یتیم خانه افق روشن» تقسیم کنند.

علی رمضانیان، رئیس جمعیت هلال احمر بشرویه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، با اشاره به شیوع کرونا در استان، بیان کرد: «عماد امیری»، نجاتگر راننده پایگاه امداد و نجات و «فریبا جلالی»، دبیر کانون جوانان این شهرستان بخشی از هزینه‌های برگزاری مراسم عروسی خود را بین‌ مستمندان تقسیم کردند.

وی افزود: بنا به گفته مسئولان دورهمی‌های خانوادگی، برگزاری مجالس عروسی و عزا باعث افزایش مبتلایان کرونا در استان شده است. دو نفر از اعضای جوان جمعیت هلال احمر شهرستان بشرویه از اسفند‌ماه سال گذشته قصد برگزاری مراسم عروسی خود را داشتند، اما به منظور حفظ سلامت مهمانان تاکنون اقدام نکرده‌اند.

رمضانیان بیان کرد: اکنون در اقدامی بشردوستانه تصمیم گرفته‌اند شادی‌شان را با فرزندان «یتیم‌خانه افق روشن» تقسیم کنند. بنابراین در راستای فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و ترغیب جامعه برای عدم حضور و برگزاری اینگونه اجتماعات در مراسمی ساده زندگی مشترکشان‌ را آغاز کردند. بدون شک این اقدام خداپسندانه نه تنها باعث حفظ سلامت جامعه شده؛ بلکه توشه‌ای ارزشمند برای آخرتشان خواهد بود.

نگاهی به عفو و گذشت در روایات

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در آیات و روایات، برای عفو و گذشت آثار و برکات زیادی برشمرده شده است. براساس آموزه‌های دین، زندگی انسان براساس مدارا تعریف شده و ابعاد این فضیلت اخلاقی براساس آموزه‌های اسلامی تبیین شده است.

وی ادامه داد: شرایط کرونا باعث شد تا بسیاری از شاخصه‌های انسانی در جامعه هویدا شود و این شرایط سخت و بحرانی موجب شد تا انسان‌ها بیشتر به یاد مرگ باشند و آموزه‌های قرآن را در زندگی خود تمرین کنند. گاهی شرایط سخت باعث می‌شود انسان‌ها بیشتر به خود بیایند و این امر علت امتحان‌های الهی را برای انسان‌ها مشخص می‌کند.

بنا بر این گزارش، در شرایط حال حاضر جامعه، بیشتر نیاز به وجود چنین انسان‌هایی حس می‌شود، افرادی که شاید سنشان زیاد نباشد، اما درک زیادی از زندگی دارند و غیر از خودشان، دیگران را نیز می‌بینند و تنها به فکر خوش گذراندن روزهای جوانی به هر قیمتی نیستند.

انتهای پیام
captcha