بازتاب آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران در رسانه‌ها
کد خبر: 3909517
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

بازتاب آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران در رسانه‌ها

خبر «آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران» یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز، 18 تیرماه است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور طی امروز چهارشنبه، 18 تیر‌ماه، اخبار مختلفی را در حوزه‌های معارفی منتشر کرده‌اند که در این میان، خبر آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران، یکی از مهمترین اخبار قرآنی این صفحات است.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 18 تیرماه و تا ساعت 16 تعداد 11 خبر را روی خروجی خود منتشر کرده که سه خبر از این اخبار با عناوین «بودجه نمایشگاه قرآن و مؤسساتی که در معرض تعطیلی قرار دارند»، «نگاهی قرآنی به ماجرای کرونا؛ ویروسی که تنها خدا باید آن را شکست دهد» و «مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران آغاز شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی قرار دارند.

یکی از اخبار قرآنی امروز که عنوان «مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران آغاز شد» دارد، خبری است که اغلب صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز بدان پرداخته‌اند. این خبر مربوط به آغاز مرحله شهرستانی چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن استان تهران بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مرحله شهرستانی چهل‌و‌سومین دوره مسابقات قرآن استان تهران در بخش آقایان از صبح امروز، 18 تیرماه آغاز شده و تا بیستم همین ماه به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در چند آستان امامزادگان این استان ادامه دارد.

مسابقات این بخش در روز اول به میزبانی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار می‌شود.

در نوبت صبح امروز مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن‌کریم و اذان برگزار خواهد شد.

امروز شرکت‌کنندگانی از شهرستان‌های شهرری، شهریار، شهر قدس، ملارد، اسلامشهر، رباط‌کریم، بهارستان، پاکدشت، ورامین، پیشوا، لواسان، فیروزکوه، دماوند و پردیس حضور خواهند داشت.

فارس

خبر تلاوت ترتیل صفحه 414 کلام‌الله مجید از سوی مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور جهان اسلام، آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است. خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم مدت‌ها است که هر روز به عنوان اولین خبر این صفحه از خبرگزاری فارس منعکس می‌شود.

در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «آخرین تغییرات مسابقات قرآن تهران/ عدم تمدید ثبت‌نام رقابت‌ها اقدام درستی بود»، «تحریف صحبت‌های من باهدف ضربه زدن به اعتقادات مردم صورت گرفت»، «اعلام زمان‌بندی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن تهران/ تجمیع رقابت برخی مناطق»، «تغییرات کانون مداحان با انتخابات ۳ مرداد/ جدایی شاعر از مداح»، «پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی به دلیل اجباری بودن حجاب»، «آموزش مادرانه برای حجاب در «دختران بهشتی»» و «تازه‌ترین استفتاء از رهبر انقلاب درباره خمس سهام» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که برخی قرآنی و برخی دیگر در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.

«آخرین تغییرات مسابقات قرآن تهران/ عدم تمدید ثبت‌نام رقابت‌ها اقدام درستی بود»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری فارس را تشکیل می‌‎دهد که در مورد سخنان سیدمهدی شرفی، مسئول برگزاری مسابقات قرآن استان تهران در رابطه با این مسابقات بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تهران از روز گذشته با رقابت بخش خواهران در امامزاده عقیل اسلامشهر آغاز شد. همچنین بخش برادران این رقابت‌ها از امروز در امامزاده عبدالله شهرری آغاز می‌شود.

سیدمهدی شرفی، مسئول برگزاری مسابقات قرآن استان تهران در گفت‌وگو با فارس از برگزاری این دوره از رقابت‌ها در دو بخش خواهران و برادران خبر داد و گفت: مسابقات خواهران طی ۵ روز و در ۳ نقطه و مسابقات برادران طی ۳ روز در ۲ نقطه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات خواهران از روز گذشته در امامزاده عقیل(ع) اسلامشهر کار خود را آغاز کرد و امروز در امامزاده صالح(ع) تجریش پیگیری می‌شود، همچنین رقابت خواهران روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ تیرماه در امام زاده حسن(ع) ادامه می‌یابد و به پایان می‌رسد».

مهر

تعداد دو خبر با عناوین «نظام‌سازی و شبکه‌سازی پژوهش‌های قرآنی با هدف کارآمدی ضروری است» و «قاعده هشتم: تعقل» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منعکس شده‌اند که هر دو خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم انتشار یافته‌اند.

«نظام‌سازی و شبکه‌سازی پژوهش‌های قرآنی با هدف کارآمدی ضروری است»، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌‎دهد که در گفت‌وگو با حسن عبدی‌پور، پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حسن عبدی‌پور، پژوهشگر پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد پژوهش‌های قرآنی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در طول چند سال اخیر مبنی بر تحول در علوم انسانی و بومی‌سازی علوم، پژوهش‌های قرآنی نیازمند یک نظام شبکه‌ای تحقیقاتی است، به این معنا که باید پژوهش قرآنی به سمت مرجعیت و نظام‌سازی سوق داده شود.

وی با اشاره به دستاوردهای غرب در حوزه مدیریت پژوهش افزود: ما نمی‌توانیم دستاوردهای جهان غرب را در زمینه مدیریت پژوهش نادیده بگیریم، اما همان تعاملی که مسلمانان در قرن سوم با تمدن‌های بزرگ داشتند، و ضمن استفاده از دانش علمی تمدن‌های آن زمان، علوم آنها را بومی‌سازی و براساس آموزه‌های اسلام بازتعریف کردند. امروز هم ما در شرایط این چنینی به سر می‌بریم و باید به سمت بومی‌سازی علوم حرکت کنیم.

این کارشناس قرآنی ادامه داد: این تحول باید ما را به این هدف برساند که علوم انسانی متناسب با مبانی اسلامی خود داشته باشیم. تحول در حوزه ساختاری پژوهش‌های علوم انسانی به این معنا است که تولید از فردگرایی به گروه‌گرایی سوق داده شود و بتوانیم در درون یک شبکه سازماندهی شده براساس نظام مسئله‌یابی تلاش کنیم و مدل مدیریت را به مدل رهبری پژوهش ارتقا دهیم».

ایرنا

صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که در این صفحه انعکس یافته خبری با عنوان «اعضاء هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی منصوب شدند» است که مربوط به روز گذشته است.

ایسنا

«مقاومت هشت ساله ایلام در دفاع مقدس یک افتخار بود» و «مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی استان تهران آغاز شد»، عناوین دو خبری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده‌اند. یکی از این اخبار، قرآنی است و خبر دیگر نیز در حوزه دفاع مقدس قرار دارد.

همچنین تیتر اصلی این صفحه که عنوان «نشست مشترک شورای معاونین مجمع جهانی تقریب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی» دارد، مربوط به دو روز گذشته بوده و از آن زمان تاکنون نیز هنوز به‌روزرسانی نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این لحظه تعداد چهار خبر با عناوین «بخیل‏‌ترین مردم در نگاه امیرالمومنین(ع)»، «هدف دشمن ضربه‌زدن به اعتقادات مردم با شیطنت‌‌های رسانه‌ای است»، «حکم شرعی خمس سهام چیست؟» و «دلیل اجباری بودن حجاب چیست؟» را بر روی خروجی منتشر کرده است که از خبر تخصصی قرآنی در میان این اخبار خبری نیست.

یکی از اخبار امروز این صفحه که در صفحات معارفی برخی رسانه‌های دیگر نیز منتشر شده، خبری با عنوان «هدف دشمن ضربه‌زدن به اعتقادات مردم با شیطنت‌‌های رسانه‌ای» است که مربوط به واکنش حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی به انتشار خبری از خود با این تیتر که «هیئات مذهبی در محرم تعطیل نمی‌شوند» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام روح الله حریزاوی، معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی، در واکنش به انتشار خبری از خود با این تیتر که «هیئات مذهبی در محرم تعطیل نمی‌شوند»، اظهار کرد: در مصاحبه با خبرگزاری مهر و تسنیم، پیرامون اینکه نحوه برگزاری مراسم ماه محرم در هیئت‌های مذهبی کشور چگونه باید باشد، من بر این موضوع تأکید داشتم که اساساً فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی هیچ هیئتی نباید تعطیل شود و هیئت باید در کنار برگزاری برنامه‌ها‌ی مذهبی، خدمات اجتماعی هم داشته باشد.

وی افزود: در ایام آغاز کرونا هیئات مذهبی کشور به تولید ماسک و ضدعفونی کردن اماکن عمومی پرداختند و نسبت به رسیدگی به امور نیازمندان با حضور جدی در رزمایش مواسات و کمک همدلانه حماسه بسیار ارزشمندی را آفریدند. این فعالیت‌های انسان‌دوستانه باید استمرار یابد و برای ادامه یافتن این جریان عظیم باید هیئات مذهبی فعال باشند».

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران طی امروز و تا این ساعت هنوز هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبری که بر روی خروجی این صفحه منتشر شده، خبری با عنوان «گرامیداشت حجت‌الاسلام مرحوم سیدهادی خسروشاهی برگزار می‌شود» است که مربوط به روز گذشته است.

میزان

آخرین خبری که بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده، خبری با عنوان «هدف دشمن ضربه زدن به اعتقادات مردم از طریق شیطنت‌های رسانه‌ای» است که این خبر نیز مربوط به روز گذشته بوده و این صفحه از خبرگزاری میزان طی امروز و تا این ساعت هنوز خبری را بر روی خروجی خود منعکس نکرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha