توصیف معاون حزب‌الله از نقش بی‌نظیر سردار سلیمانی در فرماندهی گروه‌های مقاومت
کد خبر: 3909291
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲

توصیف معاون حزب‌الله از نقش بی‌نظیر سردار سلیمانی در فرماندهی گروه‌های مقاومت

شیخ نعیم قاسم طی مصاحبه‌ای نقش برجسته سردار شهید قاسم سلیمانی را در حمایت از مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و در مبارزه با تروریسم در سوریه و کل منطقه، مهم و اثرگذار توصیف کرد.

توصیف معاون حزب الله از نقش بی‌نظیر سردار سلیمانی در فرماندهی گروه‌های مقاومت

به گزارش ایکنا به نقل از العهدنیوز، شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت چهاردهمین سالگرد جنگ ژوئیه سال ۲۰۰۶ میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» به تشریح نقش مهم و برجسته سردار شهید «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این جنگ پرداخت.

معاون دبیر‌کل حزب‌الله درباره نقش سردار سلیمانی در حمایت از مقاومت در طول جنگ ژوئیه 2006، گفت: تجاوز ژوئیه 2006، جنگ واقعی اسرائیل علیه لبنان و هدفش نابود کردن مقاومت اسلامی بود، اما بحمدالله مقاومت آمادگی داشت و از یک رهبری دوراندیش نظیر سیدحسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله برخوردار بود. فرماندهان نظامی اصلی نظیر حاج عماد مغنیه و دیگران هم بودند و پشتیبانی‌های روزانه حاج قاسم سلیمانی هم وجود داشت؛ کسی که حاضر به ترک لبنان در اوج درگیری‌ها و در شدیدترین جنگ علیه لبنان نشد.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: سردار سلیمانی از جمله کسانی بود که به طور مستقیم در اتاق عملیات مرکزی حضور داشت تا به نیازهای فوری و مبرم پاسخ داده و درباره برخی نقشه‌های نظامی در رویارویی با دشمن و برای تحقق پیروزی و ناکام گذاشتن پروژه دشمن صهیونیستی، ایده می‌داد.

او افزود: به دلیل اینکه سردار سلیمانی در اتاق عملیات حضور داشت، دیدارها با او تنها مربوط به اقدامات جهادی می‌شد؛ اما بعداً برای مشورت با او در نحوه کمک به مردم و چگونگی سرمایه‌گذاری روی نتایج جنگی که برای همه لبنان پیروزی به ارمغان آورد، دیدار کردیم.

معاون دبیر‌کل حزب‌الله درباره نقش حاج قاسم در سوریه و نبرد آزادسازی منطقه الجرود تا سال 2017 گفت: حاج قاسم دیگر به عنوان فرمانده نیروی قدس شناخته شده بود. او در سال 1998 این سمت را گرفته بود. منظور از نیروی قدس آماده کردن ارتش بیست میلیونی برای آزادسازی قدس است و این ارتش مرکب از مجموعه مبارزانی است که در همه منطقه حضور دارند؛ از فلسطین، لبنان و عراق گرفته تا پاکستان، افغانستان و سوریه، بنابراین کار سردار، آماده کردن و آموزش این نیروها در سطح همه منطقه بود.

شیخ نعیم قاسم افزود: زمانی که در سال 2011، جنگ در سوریه آغاز شد، طبیعی بود که حاج قاسم پرونده آن را به طور مستقیم پیگیری کند؛ نخست برای اینکه سوریه را از غرق شدن در باتلاق جنگ داخلی علیه آن نجات دهد، دوم اینکه با داعش و گروه‌های تکفیری مبارزه کند و سوم اینکه از نیروهای عراق، افغانستان، پاکستان، ایران و نظیر آن حمایت کند که برای کمک به سوریه و ایستادن در کنار نیروهای حزب‌الله حاضر در سوریه آمده بودند.

معاون دبیر‌کل حزب‌الله گفت: بنابراین سردار سلیمانی غیر از ارتش سوریه، فرمانده واقعی همه نیروهای نظامی داخل سوریه برای مقابله با چالش‌ها و دستیابی به پیروزی بود که بحمدالله با سرکوب داعش در این منطقه به دست آمد و همچنین سردار سلیمانی برای این در سوریه بود که این کشور را از خطری که آن را تهدید می‌کرد، نجات بدهد و نظام متعلق به اکثریت سوریه را به آغوش کشور سوریه بازگرداند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در پاسخ به این سوال که با به یادآوردن سردار شهید سلیمانی، چه چیزی در ذهن تداعی می‌شود، گفت:‌ اولین چیزی که با ذکر نام شهید حاج قاسم سلیمانی به ذهنم متبادر می‌شود، فروتنی و ارتباط او با اهل بیت علیهم السلام است. او با ولایت در هم آمیخته بود و تابع فرمایشات امام خامنه‌ای حفظه الله بود. سردار زندگی خود را با مجاهدان در میدان‌های نبرد سپری می‌کرد.

او افزود: یک نکته مهم در شخصیت شهید سلیمانی وجود دارد و آن اینکه او یک فرمانده نظامی سیاستمدار بود؛ یعنی از یک دیدگاه راهبردی سیاسی در کنار دیدگاه راهبردی نظامی برخوردار بود، چیزی که موجب می‌شد به او در ارزیابی‌ها نتیجه‌ای متفاوت با نتیجه نظامی بدهد.

شیخ نعیم قاسم گفت: شهید سلیمانی خود را به عنوان یک شخصیت فوق‌العاده اثبات کرد. این قضیه با آمدن میلیون‌ها نفر از مردم برای مراسم تشییع او در مناطق مختلف ایران نشان داده شد. این موضوع گواه تأثیر بسزای شخصیت و عمل او در آن واحد است.

پیشبرد نقشه زورگویی آمریکا با گرسنگی دادن به لبنانی‌ها

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره دخالت‌‌های خارجی در کشورش هم گفت که توطئه گرسنگی دادن به مردم لبنان از سوی آمریکا و متحدان آن مدیریت می‌شود تا برخی سیاست‌هایشان را بر این کشور تحمیل کنند و اهداف رژیم صهیونیستی را از طریق فشار بر لبنانی‌ها محقق کنند، زیرا ادامه حیات مقاومت برای اسرائیل، آزاردهنده و خطرناک است، از این رو آمریکا می‌خواهد به حیات مقاومت پایان دهد.

وی افزود: موضع‌گیری‌هایی که در لبنان برای اعلام همبستگی با سوریه، عراق و منطقه اعلام می‌شود، آمریکا را آزرده می‌کند. آنها می‌خواهند سوریه در دام بیافتد و سیاست‌هایش تغییر کند. از همین رو است که ما شاهد این حجم از هجمه‌ها هستیم؛ اما تصمیم گرفتیم که همه تلاش خود را برای ساختن کشور و اقدام از طریق دولت و نهادهای دولتی برای نجات اوضاع اقتصادی به کار ببندیم و پیشنهادهایی را هم برای بهبود اوضاع ارائه دادیم.

نعیم قاسم گفت: دبیرکل حزب‌الله بر ضرورت گرایش به سمت شرق تأکید کرده است تا زیر منت غربی‌ها نباشیم که بخواهند چیزی را بر ما تحمیل کنند، زیرا وقتی با شرق، خواه چین باشد یا روسیه، ایران یا هر کشور دیگری غیر از غربی‌ها، رابطه داشته باشیم، آنها می‌توانند به ما کمک کنند، قرض بدهند و بدین ترتیب فشارهای استکبار جهانی بر ما کم می‌شود و آنها برای اینکه جایشان در لبنان خالی نشود، برای برخی کمک‌ها به سمت ما خواهند آمد.

معاون دبیرکل حزب‌الله همچنین درباره دخالت «دورتی شیا»، سفیر آمریکا در لبنان گفت که او با وارونه کردن حقایق درصدد است تا بگوید که فشارهای اقتصادی و اجتماعی آمریکا علیه لبنان به دلیل حزب‌الله است؛ چیزی که دیگران را متقاعد نمی‌کند و هیچ کسی در لبنان نیست که نداند مشکل دلار در لبنان و مشکل اقتصادی این کشور مسئولش آمریکاست که مانع ورود ارز به لبنان می‌شود و در اصلاح امور دخالت کرده و بر صندوق بین‌المللی برای کمک نکردن به لبنان فشار می‌آورد.

شیخ نعیم قاسم بر اهتمام حزب‌الله به استقلال لبنان تأکید کرد و گفت: این افتخاری برای حزب‌الله است که در استقلال لبنان سهیم باشد و به دنبال تبعیت لبنان از دیگر کشورها و پیوستن این کشور به طرح «اسرائیل» نباشد.

شیخ نعیم قاسم در پایان سخنانش هم گفت که فضای حاکم کنونی نشانگر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیست، زیرا تل‌آویو درگیر بحران کرونا و همچنین موضوع طرح «الحاق» کرانه باختری است و از واکنش فلسطینی‌ها بیم دارد و در برابر قدرت نظامی مقاومت هم آشفته است.

انتهای پیام
captcha