نگاهی به فعالیت کانون قرآن طرح خادمیاری آستان قدس رضوی در منطقه 4 تهران
کد خبر: 3909135
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

نگاهی به فعالیت کانون قرآن طرح خادمیاری آستان قدس رضوی در منطقه 4 تهران

یکی از موضوعات مورد توجه در طرح خادمیاری آستان قدس رضوی، کانون قرآن است که به همت تعداد کثیری از دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تعلم قرآن در منطقه 4 شهر تهران به ویژه ناحیه دو، محله کوهک درحال اجرا است.

به گزارش ایکنا، طرح خادمیاری آستان قدس رضوی در نواحی منطقه 4 شهر تهران با اهدافی چون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی و ایجاد زمینه‌ای برای گسترش فعالیت‌های مذهبی و ترویج سبک زندگی اسلامی و سیره رضوی در حال اجرا است.

این طرح دارای کانون‌هایی چون قرآنی، هنری، اردوهای جهادی، تبلیغی، امور فنی و اداری، حفاظت از موقوفات، تعلیم و تربیت، تشکل‌های بانوان، توسعه فرهنگ زیارت، جوانان رضوی و تشکل‌های مردمی(زیر سایه خورشید)، خانواده، خانواده شهدا، خبر و رسانه، خیرین و حمایت مالی، زیارت اولی(تسهیلات زائر)، سلامت، شعر و ادب، فضای مجازی و رسانه‌های نوین، علمی، ورزشی، وقف و نذر، کارآفرینی و اشتغال، خدمات مشاوره، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و مداحی است.

بنابر گفته منیر روحی، مسئول کانون قرآن طرح خادمیاران آستان قدس رضوی منطقه 4 «کانون قرآن این طرح که متشکل از خادمیارانی از قرآن‌آموزان مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) و دیگر علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تعلم کلام وحی است به دلیل شیوع کروناویروس اقدام به فعالیت در بستر فضای مجازی به جای دوره‌های حضوری کرده‌‌اند.»

وی افزود: این کانون فعالیت‌هایش را در زمینه برگزاری دوره‌های حفظ براساس توانمندی متقاضیان، آموزش روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، ترجمه و مفاهیم و نهج‌البلاغه بسط و گسترش داده است. همچنین طی طرحی که در ناحیه دو منطقه چهار(محله کوهک) انجام شد، خادمیاران با مراجعه به درب منازل، خردسالان را با اهدای بسته‌های تبرکی از سوی آستان قدس رضوی به حفظ و یا قرائت آیاتی از قرآن ترغیب و تشویق می‌کنند.

انتهای پیام
captcha