وضعیت قرمز شیوع کرونا در 4 شهر فارس
کد خبر: 3909057
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

وضعیت قرمز شیوع کرونا در 4 شهر فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه استان فارس در زمینه شیوع کروناویروس در وضعیت هشدار قرار گرفته است، گفت: 4 شهر استان در شرایط قرمز هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 16 تیرماه در یکصد و چهاردهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹ با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه شیوع کروناویروس در وضعیت هشدار قرار گرفته و چهار شهر استان نیز در شرایط قرمز هستند، مهم‌ترین راهکار برون‌رفت از این شرایط را مشارکت مردم در تأمین سلامت خود عنوان کرد.

وی از پیگیری شرایط موجود استان در ستاد ملی کرونا ویروس خبر داد و نسبت به اثربخش بودن برخی محدودیت‌های اعمال شده در استان برای قطع چرخه‌های انتقال بیماری ابراز امیدواری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه با دریافت گزارش‌هایی از سوی معاونان و اعضای این ستاد در زمینه چگونگی فرآیندهای موجود و افزایش مراجعه مردمی برای انجام نمونه‌گیری، ضمن تأکید بر سرعت بخشیدن به روند اعلام نتایج نمونه‌گیری‌ها با هدف کاهش چرخه‌های انتقال بیماری، ساماندهی موارد را با نظارت مسؤلان مرتبط و بررسی امکان افزایش مشارکت بخش خصوصی، در اولویت کاری اعضای این ستاد قرار داد.

لطفی ضمن بررسی چالش‌های مطرح شده در این نشست، با بیان اجباری شدن استفاده از ماسک در استان، بر حفظ حقوق مردم در این زمینه تأکید کرده و خواستار نظارت جدی معاونت غذا و دارو بر روند توزیع در داروخانه‌ها و ارائه به مردم در این سطح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین به بررسی نوبت کاری پزشکان گروه‌های مختلف در مراکز بیمارستانی کروناویروس و به ویژه در نوبت شب پرداخت.

اختصاص تخت جدید به بیماران کروناویروس در سطح مراکز بیمارستانی استان با توجه به افزایش قابل توجه بیماران، از دیگر موارد مطرح شده در یکصد و چهاردهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹ که با ارائه گزارش اعضای این ستاد، از سوی رئیس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست به بررسی تعداد نمونه‌گیری‌ها، موارد مثبت، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی و خدمات درمانی به بیماران پرداخته و دستورات لازم را در این زمینه به اعضای ستاد اعلام کرد.

 افزایش اطلاع‌رسانی عمومی در زمینه مراکز نمونه‌گیری دولتی و خصوصی در استان و افرادی که نیازمند مراجعه برای انجام آزمایش هستند، از محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha