تمهید بیش از یک‌هزار برنامه برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس
کد خبر: 3909055
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵

تمهید بیش از یک‌هزار برنامه برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: بیش از یک‌هزار برنامه که با توجه به شرایط کرونایی، محتوایی هستند برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان تدوین شده و امید است بتوانیم با اجرای برنامه‌ها اثرگذاری مناسبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 16 تیر در سی‌و‌یکمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان گفت: برگزاری کنگره شهدای استان و منویات مقام معظم رهبری رسالت سنگینی را بر دوش همه ما قرار داده است که باید به درستی آن را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد کنگره توجه به محرومیت‌زدایی بود و یکی از کارهای انجام شده در این رابطه اهدای ۶۲۰ جهیزیه در روز کنگره بود که تا پایان سال ۹۸ به بیش از یکهزار جهیزیه رسید و نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت زدایی همچنان ادامه دارد.

وی بااشاره به اینکه تقدیر مقام معظم رهبری از عوامل کنگره روحیه مضاعفی را به مجموعه بخشید، اظهار کرد: نکته مهم بیانات مقام معظم رهبری استمرار کار و اقدامات انجام شده در کنگره بود که امروز باید مورد توجه ما باشد و رسالت امروز ما ادامه راه ارزشمندی است که  طی شش سال در کنگره طی شده است.

کریمی اضافه کرد: به جهت تبیین دستاوردهای اصلی کنگره شهدای استان، برنامه‌ریزی برای یک نمایشگاه جامع با محوریت دستاوردهای ارزشمند کارگروه‌های ۱۷ گانه و اجلاسیه‌های برگزار شده انجام شده که به زودی با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی به نمایش گذاشته می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کنگره عظیم ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید، جریان فرهنگی بزرگی است که بیش از شش سال برای برگزاری آن زحمت کشیده شده و بیش از سه هزار نفر از مسئولان ارشد کشوری، فرماندهان عالی رتبه و مسئولان ارشد استانی در این کنگره نقش مؤثر داشتند.

وی ضرورت تبیین و اطلاع‌رسانی ابعاد مختلف کنگره شهدای استان از سوی رسانه را بااهمیت دانست و افزود: رسالت رسانه‌ها این است که برای عموم جامعه تبیین کنند طی این شش سال گذشته چه اتفاقات بزرگی رقم خورده و اگر خدای ناکرده این تبیین انجام نشود، برداشت‌های ناصحیح و نادرست را به همراه خواهد داشت.

کریمی گفت: جلسات ستاد کنگره و سیاست‌گذاری‌های آن در گام دوم همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و تا امروز بیش از ۲۰۰ جلسه عمومی و تخصصی برگزار شده که علاوه بر تقویت دستاوردها و تولیدات گذشته تولید جامع محصولات فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد و در این راستا بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ پای کار آمدند.

وی قناعت و صرفه‌جویی را یکی از ویژگی‌های برتر کنگره شهدای استان نسبت به سایر کنگره‌ها دانست و اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های خیرین، مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی از جمله اقداماتی بود که در راستای کاهش قابل توجه هزینه‌ها انجام شد.

کریمی گفت: انتخاب کنگره شهدای استان به عنوان اولین و برترین کنگره شهدا در کشور به عنوان یک افتخار بزرگ برای استان به ثبت رسیده است، اما باید توجه داشته باشیم این افتخار در صورتی ماندگار خواهد شد که راه طی شده در کنگره را به خوبی ادامه دهیم.

ضرورت توجه به کیفیت و اثربخش بودن برنامه‌های دفاع مقدس

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در دستور کار ستاد گرامیداشت چهل سالگی هفته دفاع مقدس قرار گرفته که هدف این کار نشر و ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس در داخل و خارج از کشور است.

وی اظهار کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و نخبگان بخصوص خانواده‌های معظم شهدا در اجرای برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس یک ضرورت مهم است که تمامی کمیته‌ها این مهم را در دستور کار خود قرار دادند. یکی از سیاست‌های مهم ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس توجه به کیفیت و اثربخشی برنامه‌هاست که در این راستا استفاده از ظرفیت گسترده فضای مجازی و رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد.

کریمی گفت: مهمترین کاری که می‌توان جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت انجام داد، تولید محتوای جذاب و کاربردی برای جوانان و نوجوانان در حوزه دفاع مقدس است. رویکرد کمیته‌های موجود در ستاد گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس تولید محتوای مناسب است که باید از ظرفیت نخبگان در این زمینه به خوبی استفاده شود.

این مقام مسئول در پایان افزود: بیش از یک‌هزار برنامه که با توجه به شرایط کرونایی، محتوایی هستند برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان تدوین شده و امید است بتوانیم با اجرای برنامه‌ها اثرگذاری مناسبی در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha