نگاهی به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی آذرشهر
کد خبر: 3908983
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

نگاهی به فعالیت‌های تبلیغات اسلامی آذرشهر

حجت‌الاسلام حامد حسن‌زاده گفت: اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر همچنان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پیشگام است چنانچه با شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر انجام فعالیت‌های غیرحضوری، برنامه‌های این اداره در فضای مجازی به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام حامد حسن‌زاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر، 16 تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا درباره فعالیت‌های این اداره، گفت: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر همچنان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی پیشگام است چنانچه با شیوع بیماری کرونا و تصمیم بر انجام فعالیت‌های غیرحضوری، برنامه‌های این اداره در فضای مجازی به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: پخش سخنرانی ائمه جمعه، ادعیه‌خوانی، اجرای مسابقات قرآنی و فرهنگی همراه با اهدای جوایز، راه‌اندازی کمپین در مناسبت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های این اداره در فضای مجازی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آذرشهر بیان کرد: از جمله این کمپین‌ها می‌توان به کمپین میلاد امام حسین(ع)، کمپین میلاد امام زمان(عج) و کمپین ارتحال حضرت امام(ره) اشاره کرد که در هر یک از مناسبت‌ها کلیپ‌های دریافتی از مداحان شهرستان به همراه سخنرانی کارشناسان دینی همچون حجت‌الاسلام پناهیان، آیت‌الله فروغی و...، و اجرای مسابقه کتابخوانی، عکس و شعر در شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام‌رسان‌های داخلی این اداره بارگذاری شده است که این فعالیت همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به سازماندهی فعالیت‌های جهادی در شهرستان آذرشهر در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با حضور خودجوش جهادگران از جمله اعضای هیئت‌های مذهبی، جمعی از طلاب، جوانان و دیگر اقشار مردم که در چند گروه دسته‌بندی شدند، به‌مدت بیش از 45 روز معابر و اماکن عمومی ضدعفونی شدند.

حسن‌زاده ادامه داد: در بحث بسته‌های حمایتی، 50 بسته حمایتی به ارزش هر یک بیش از 200 هزار تومان و 50 بسته کارت خرید به ارزش 400 هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی تهیه و میان نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از شیوع کرونا توزیع شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر گفت: با تشکیل اتاق فکر و هم‌اندیشی، تراکت‌هایی با موضوع فقه بازار و گزیده بیانات مقام معظم رهبری چاپ و بین مردم و تمام بازاریان سطح شهرستان توسط علما و بسیجیان پخش شد که اجرای اولین مرحله این طرح با شیوع کرونا همراه بود و این فعالیت هر ماه ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید بر اجرای طرح‌های مناسب در جذب جوانان به مساجد، اظهار کرد: به‌منظور حضور پررنگ و فعال جوانان در مساجد، ابلاغیه‌هایی جهت اجرای طرح انجمن‌های اسلامی به مساجد و هیئت‌های مذهبی ارسال شد تا اجرای این طرح زمینه‌ساز حضور جوانان در مساجد و مدیریت آنان باشد. در این طرح ریش‌سفیدان، اتاق فکر مساجد و جوانان مسئول اجرایی برنامه‌های مساجد هستند.

حسن‌زاده ضمن امیدواری از ریشه‌کن شدن کرونا و بازگشت زودهنگام به روال عادی زندگی با اشاره به فعالیت‌های در نظر گرفته شده، گفت: برگزاری دوره سواد رسانه‌ای و سواد مجازی با حضور اساتید مجرب در فعالیت‌های این اداره برنامه‌ریزی شده است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر با اشاره به اجرای طرح مدارس با همکاری آموزش پرورش این شهرستان، بیان کرد: طی تصمیمات اتخاذ شده برای 56 هیئت مدارس(با حضور یک مداح و یک روحانی) از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مجوز صادر می‌شود که تاکنون 11 مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: مدارس موجود در سطح شهرستان به تعداد 112 مورد است که به ازای هر دو مدرسه یک هیئت راه‌اندازی شده است. با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مداحان و مسئولان هیئت‌ها توسط اداره تبلیغات اسلامی بیش از 50 نفر مداح در سطح شهرستان فعالیت خواهند کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: همچنین به‌منظور جذب جوانان به مساجد، مؤسسات و خانه‌های قرآنی، کلاس‌های تقویتی ویژه قرآن‌آموزان در طرح تابستانی این مراکز برنامه‌ریزی شده است که شرکت‌کنندگان می‌توانند از تخفیفات ویژه بهره‌مند شوند.

وی گفت: فعالیت مدرس روحانی در مدارس صدرا، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مربیان مهدهای قرآنی، راه‌اندازی کمپین غدیر به‌منظور مبارزه با افکار و اعتقادات انحرافی از دیگر برنامه‌های این اداره است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر بیان کرد: قبل از اینکه در این اداره مستقر شوم بیش از 150 طرح تنظیم و مورد تصویب قرار گرفت که متأسفانه اجرای طرح‌ها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد که امید است با پایان این شرایط جهت پیاده‌سازی طرح‌ها بتوانیم گام‌های مثبتی برداریم.

محمد زیادخانی ممقانی
انتهای پیام
captcha