اکثریت طلاب معیشت خوبی ندارند
کد خبر: 3908866
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
آیت‌الله نوری همدانی:

اکثریت طلاب معیشت خوبی ندارند

مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: مردم وضعیت برخی از روحانیون را که خوب است، می‌بینند و تصور می‌کنند همه طلاب اینگونه هستند، در حالی که اکثریت طلاب معیشت خوبی ندارند.

اکثریت طلاب معیشت خوبی ندارندبه گزارش ایکنا، آیت‎الله حسین نوری همدانی، امروز، 15 تیرماه در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه گفت: حوزه علمیه در سال‌های بعد از انقلاب و خصوصاً در سال‌های اخیر تحول چشم‌گیری داشته و باید برای رسیدن به حد كامل آن تلاش كرد.
 
وی با قدردانی از زحمات آیت‌الله اعرافی و ارزشمند دانستن تلاش‌های وی، نكاتی را برای دوره جدید مدیریت وی متذكر شد و تأکید کرد: با همه این پیشرفت‌ها با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید همه به مدیریت حوزه كمك كنند.
 
نوری همدانی، آیت‌الله اعرافی را شخصیتی مخلص و توانمند و پرتلاش دانست و اظهار کرد: تلاش طلاب در حوادث غیرمترقبه خصوصاً سیل سال گذشته و بیماری كرونا خوب بود.
 
این مرجع تقلید، وضعیت اقتصاد و معیشت مردم و خصوصاً طلاب را نگران‌كننده توصیف و اظهار کرد: ما در حد توان كمك می‌كنیم، اما باید مشكل اساسی حل شود؛ مردم عده‌ای از معممین را می‌بینند كه مشغول كار حكومتی و اداری هستند و وضع تقریباً مناسب دارند و اینطور تلقی می‌شود که اوضاع اقتصادی همه طلبه‌ها آن‌گونه است، در حالی كه اكثر طلاب وضع اقتصادی مناسب ندارند. 
 
وی توجه و نظارت بیشتر علمی در حوزه‌های شهرستان‌ها را خواستار شد و گفت: عمق‌بخشی بیشتر به متون حوزوی، توجه به اخلاق و هجرت طلاب به شهرستان‌ها از دیگر اقدامات لازم است.
انتهای پیام
captcha