پرداخت مالیات زمینه‌ساز جهش تولید است
کد خبر: 3908857
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

پرداخت مالیات زمینه‌ساز جهش تولید است

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین، گفت: رواج فرهنگ پرداخت مالیات در سطح جامعه می‌تواند زمینه‌ساز جهش تولید شود و زمینه‌ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید باشد.

رواج فرهنگ پرداخت مالیات بسترساز جهش تولید استبه گزارش ایکنا از اردبیل، ابراهیم اسبری، مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین، 15 تیرماه، در جمع تعدادی از خبرنگاران، گفت: هفته فرهنگ مالیاتی که از 16 تا 23 تیرماه نامگذاری شده فرصت مغتنمی است تا نقش و جایگاه پرداخت مالیات بین آحاد مردم تبیین شود.

وی تصریح کرد: رواج فرهنگ پرداخت مالیات در سطح جامعه می‎تواند زمینه‌ساز جهش تولید شود و زمینه تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید بین عموم مردم باشد. درآمدهای مالیاتی هزینه‌های رشد و توسعه زیر ساخت‌های حوزه اقتصادی، تولید و صنعتی را فراهم می‌کند و نقش اساسی در تحقق جهش تولید ایفا می‌کند.

اسبری اظهار کرد: توسعه زیر‌ساخت‎های تولید و ورود تکنولوژی به عرصه‌های مختلف با استفاده درآمدهای مالیاتی از سوی دولت زمینه افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید را فراهم کند و مجموع این درآمدها می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی منجر شود.

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین تأکید کرد: البته مالیات به‌عنوان منبعی برای دولت در راستای حمایت از اقتصادهای مولد و سرمایه‌گذاری‌های عمومی نیز شناخته می‌شود و نقش اساسی در تأمین منابع مالی طرح‌های اقتصادی دارد. گسترش فرهنگ پرداخت مالیات میان آحاد جامعه می‌تواند به رونق اقتصادی از درون نیز منجر شود و همین درآمدهای مالیاتی زمینه حمایت قوی دولت از واحدهای اقتصادی و زمینه سرمایه‌گذاری‌های کلان در کشور را فراهم می‌کند.

اسبری گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ پرداخت مالیات را نباید فقط در حیطه وظایف اداره امور مالیاتی دانست بلکه باید تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و به‌ویژه مراکز فرهنگی نیز در امر رواج و گسترش فرهنگ مالیاتی مشارکت داشته باشند.

مسئول اداره امور مالیاتی شهر هشجین، در راستای تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری افزود: پرداخت مالیات یک فریضه است و نیز اشاعه و ارتقای فرهنگ پرداخت مالیات بین آحاد مردم، اقدامات شایسته و ارزنده‌ای در سال‌های گذشته از سوی ستاد هماهنگی کانون‎های فرهنگی ـ هنری مساجد استان انجام پذیرفته است که از جمله می‎توان به انتشار تقویم سال جدید با مضمون اهمیت و نقش مالیات در توسعه اقتصادی کشور توسط کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید‌‌ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود از توابع شهرستان مشگین‌شهر اشاره کرد که علاوه بر اینکه گام مؤثری در ترغیب و تشویق مودیان مالیاتی به پرداخت مالیات تلقی می‌شود، الگوی مهم و اثرگذار هم برای سایر مراکز فرهنگی و مؤسسات مردم‌نهاد می‎تواند باشد.

انتهای پیام
captcha