کتابخانه‌های عمومی بهترین ظرفیت برای رشد فرهنگ رضوی است
کد خبر: 3908630
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

کتابخانه‌های عمومی بهترین ظرفیت برای رشد فرهنگ رضوی است

فرماندار شهرستان سرعین گفت: برگزاری جشنواره سراسری رضوی به صورت سالانه در کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در ترویج سیره ائمه معصومین و رشد فرهنگ رضوی است.

کتابخانه‌های عمومی بهترین ظرفیت برای رشد فرهنگ رضوی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسن حسن پور، فرماندار شهرستان سرعین، ۱۴ تیرماه، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که در سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: جامعه کنونی نیازمند بهره‌گیری از سیره زندگانی ائمه اطهار است و کسب این معارف گره‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی جوامع است.

وی برگزاری سالانه این جشنواره علمی و فرهنگی توسط نهاد کتابخانه‎‌های عمومی را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: کتابخانه‎‌های عمومی با پراکندگی وسیع در اقصی نقاط کشور می‌تواند به عنوان مروج این فرهنگ در دورترین نقاط کشور باشند و اقشار مختلف مردم را با سیره زندگانی و فضائل اخلاقی امام رئوف آشنا سازند.

وی با تقدیر از تلاش کتابداران کتابخانه‎‌های عمومی سرعین در برگزاری این جشنواره خاطر نشان کرد: زمینه‎‌های لازم برای مشارکت نهاد‎های اداری و دستگاه‎‌های فرهنگی با هماهنگی فرمانداری و اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان فراهم شود و انجمن کتابخانه‎‌های عمومی شهرستان حمایت‎های لازم را در این خصوص بعمل آورد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‎‌های عمومی استان اردبیل، شرایط حاکم در جامعه را به جهت انتشار ویروس نوظهور کرونا موجب بروز محدودیت‎هایی در حضور مراجعین برای استفاده از خدمات کتابخانه‎‌های در سه ماهه اول سالجاری عنوان کرد و گفت: قالب‎های پیش بینی شده برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به سمت و سوی الکترونیکی گرایش یافته است و این جشنواره تا پایان تیرماه در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رضاقلیزاده با اشاره به برگزاری برنامه‎های متنوع فرهنگی به صورت الکترونیکی در بستر فضای مجازی خاطر نشان کرد: برنامه‎‌های معرفی کتاب، برگزاری مسابقه نقاشی و نشست‎های آنلاین کتاب و کتابخوانی با مشارکت صدا و سیما در سه ماهه اول سالجاری برگزار شد و این روند با شیوه‎های جدید ادامه خواهد یافت.

وی از ارائه خدمات حضوری از اول تیرماه در کتابخانه‎‌های عمومی خبر داد و خاطر نشان کرد: به منظور حفاظت از سلامتی کارکنان و همچنین اعضای کتابخوان، تدابیر محافظتی و پروتکل‎های بهداشتی کاملا در کتابخانه‎‌های عمومی اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha