برخورد جدی با متخلفان؛ توقع مردم از دستگاه‌های مسئول
کد خبر: 3908502
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
امام جمعه بنجار بیان کرد:

برخورد جدی با متخلفان؛ توقع مردم از دستگاه‌های مسئول

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسا با بیان اینکه همه باید در برابر قانون نسبت به مسئولیت‌های خود پاسخگو باشند، گفت: وقتی مردم حجم وسیعی از تخلف، اختلاس و فساد را در دستگاه‌های مختلف می‌بینند، توقع دارند با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسا، امام جمعه بنجار، 13 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوی الهی و گرامیداشت سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: امام رضا(ع) در روایتی از شیعیان و دوستداران خود می‌خواهند که دو نکته را رعایت کنند، اینکه گناه نکنند و حرام نخورند.

وی در ادامه به بیان نکاتی درباره مهربانی، غیرت و عنایت آن حضرت به شیعیان و دوستداران خویش پرداخت و افزود: فردی با غارت اموال امام رضا(ع) به ایشان نیز بی‌احترامی کرد ولی آن حضرت او را بخشید و مورد لطف و محبت خود قرار داد.

امام جمعه بنجار به بهانه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، این روز را به همه کارگران زحمتکش شهرداری و دست‌اندرکاران دهیاری‌ها تبریک گفت و از زحمات ارزشمند آنها در جهت پیشرفت فضای شهرها و روستاها تقدیر کرد و از مسئولان خواست به جهت ارائه امکانات بهتر نسبت به افزایش بودجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام‌ پارسا با بیان اینکه نداشتن درآمد مکفی و همچنین مدیریت ناکارآمد به‌عنوان مهم‌ترین مشکل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است، اظهار کرد: این دو عامل، باعث کم‌کاری و اجحاف در حق مردم و حیف و میل بیت‌المال می‌شود. تخلف و اختلاس هیچ‌وقت پسندیده نیست، چه آنجا که مردم به بیت‌المال آسیب وارد کنند و چه آن زمان که مسئولان موجب حیف و میل بیت‌المال شوند.

وی ادامه داد: وقتی مردم حجم وسیعی از تخلف، اختلاس و فساد را در دستگاه‌های مختلف می‌بینند، توقع دارند با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد. همه باید در برابر قانون نسبت به مسئولیت‌های خود پاسخگو باشند. دستگاه‌های نظارتی اعم از دستگاه قضائی، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات که چشم بینای نظام و انقلاب هستند، نسبت به جلوگیری از تضییع حقوق مردم به‌صورت ویژه ورود کنند و با کسانی که بیت‌المال مسلمین را حیف و میل می‌کنند، برخورد متناسب و جدی نشان دهند. برخورد با چپاولگران و اخلالگران اقتصادی از جاذبه‌های این نظام مقدس است و در عوض مماشات در برخورد با مفسدان و غارتگران موجب سلب اعتماد مردم و سبب دفع آنان خواهد شد.

خطیب جمعه شهر بنجار در آستانه روز مالیات، گفت: اخذ مالیات از صنوف و مشاغل و خدمات قطعاً در تقویت اقتصاد و درآمدزایی دولت مؤثر و پایدار است. اما کسبه، تجار و بازرگانان ما در منطقه سیستان با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی اخیر از یک سو و شیوع ویروس مهلک و منحوس کرونا از سوی دیگر، سال مالی وخیمی را پشت سر گذاشتند. لذا شایسته است، تخفیف مالیاتی شامل حال آن دسته از کسبه و بازاریانی که در پی شیوع این ویروس منحوس متضرر شده‌اند، بشود.

وی همچنین گفت: تخفیف‌های مالیاتی در مناطق محروم و به‌ویژه منطقه سیستان موجب ایجاد رغبت در میان سرمایه‌داران جهت احداث واحدهای تولیدی می‌شود که متولیان امر بایستی به این موارد توجه کنند.
 
حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha