فیلتر فرصت بیان جامعه مذهبی را از خودشان گرفت / کاهش ۳۳ درصدی کانال‌های مذهبی
کد خبر: 3906854
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳

فیلتر فرصت بیان جامعه مذهبی را از خودشان گرفت / کاهش ۳۳ درصدی کانال‌های مذهبی

رئیس سازمان فناوری ایران در توییتر خود نوشت: بعد از فیلتر شدن تلگرام، کانال‌های مذهبی ۳۳ درصد کاهش یافتند؛ در حالی که سهم پست‌های وایرال غیراخلاقی در همان سطح چهار درصد باقی ماند! فیلتر تنها فرصت بیان جامعه مذهبی را از خودشان گرفت.

به گزارش ایکنا؛ بحث فیلتر کردن اینستاگرام از چند روز گذشته که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ارائه گزارش در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد، بار دیگر قوت گرفت.
انتقاد نمایندگان از مسائلی که در فضای اینستاگرام مطرح است دلیل شکل‌گیری این ذهنیت شد که خبر‌هایی درخصوص فیلتر اینستاگرام در راه است. محمدجواد آذری‌جهرمی در آن جلسه تأکید کرد که تمامی این دغدغه‌ها را قبول دارد، اما می‌توان به جای مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی از ظرفیتی که وجود دارد، برای بیان نظرات، صحبت از فرهنگ و مسائلی از این دست استفاده حداکثری کرد.
 
حالا پیرو اخبار مربوط به فیلترینگ اینستاگرام، اظهارنظرهای متناقضی درباره آن منتشر شده است؛ در همین راستا، امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری ایران با استناد به تحلیل ماهانه شبکه‌های اجتماعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتر خود نوشت: «بعد از فیلتر شدن تلگرام، کانال‌های مذهبی ۳۳ درصد کاهش یافتند؛ در حالی که سهم پست‌های وایرال غیراخلاقی در همان سطح چهار درصد باقی ماند!»
 
ناظمی افزود: «فیلتر تنها فرصت بیان جامعه مذهبی را از خودشان گرفت! مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی، قهر کردن با فرصت بزرگ حضور و شنیده‌شدن است، کاش بدانیم پویایی یعنی تصحیح.»
انتهای پیام
captcha