فعالیت‌های جهاددانشگاهی با پژوهش آمیخته باشد
کد خبر: 3904743
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

فعالیت‌های جهاددانشگاهی با پژوهش آمیخته باشد

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، گفت: تولیدات جهاددانشگاهی بایستی با پژوهش آمیخته شده باشد و با پشتوانه علم و پژوهش محصولی منحصر به فرد تولید شود.

فعالیت‌های جهادانشگاهی با پژوهش آمیخته باشدبه گزارش ایکنا از اردبیل، داراب یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، ۲۵ خردادماه، در جلسه با رئیس و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان اردبیل در جریان سفر دو روزه به این استان، اظهار کرد: اعضای جهاددانشگاهی استان اردبیل بسیار فعال و پر انگیزه هستند و توانسته‌اند زیرساخت‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی و فندق ایجاد کنندکه این امر بسیار ارزشمند است.
وی افزود: این نهاد با پیگیری‌های مستمر توانسته است بسیاری از مشکلات به ویژه اخذ زمین را برای اجرای تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد نهالستان تولید نهال فندق را با همکاری دستگاه‌های متولی استان برطرف کند.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی با بیان اینکه تیم پژوهشی فعال و خوبی در جهاددانشگاهی استان اردبیل فعالیت دارند، ادامه داد: این واحد نیازمند تدوین برنامه‌های متناسب در جهت عملیاتی کردن تحقیقات و پیشبرد مناسب اهداف است.
یزدانی یادآور شد: باید خلاء‌ها در مسیر پیشرفت شناسایی و راهکار‌های لازم برای رفع موانع پیش‌رو برطرف شود تا خروجی خوبی را به دنبال داشته باشد.
وی تصریح کرد: برای اجرای بهتر باید با بازنگری در برنامه تدوین شده برای تحقیقات فندق و گیاهان دارویی، اولویت و نقشه راه مناسب برای عملیاتی کردن این برنامه در جهاددانشگاهی استان اردبیل تهیه و مسیر توسعه فعالیت‌های این حوزه مشخص شود.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی با بیان اینکه برنامه‌ها و مسیر حرکت جهاددانشگاهی اردبیل باد طوری طراحی شود که خروجی و نتایج مناسبی در کوتاه مدت داشته و در استان ملموس باشد، خاطرنشان کرد: تولیدات جهادانشگاهی بایستی با پژوهش آمیخته شده باشد و با پشتوانه علم و پژوهش محصولی منحصر به فرد تولید شود.
یزدانی بیان کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی تحقیقات بر روی گیاهان دارویی است که واحد اردبیل در راستای این برنامه باید با توجه ویژه و تمرکز بر روی گیاهان دارویی بومی استان اهدافی را برای توسعه این بخش مدنظر قرار دهد و فعالیت شاخصی در این حوزه ارائه کند.

توسعه جنگل‌های فندق استان به اشتغال و شکوفایی اقتصاد و کشاورزی کمک می‌کند
در ادامه جلسه مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهادانشگاهی استان اردبیل، با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق مسیر پیشبرد اهداف حوزه کشاورزی این واحد مشخص شده است، اظهار کرد: فندق می‌تواند محصول جایگزین مناسب برای تغییر الگوی کشت در استان باشد که ضمن مصرف آب کم، از خسارت‌های وارده در مقابل سرمازدگی و خشکسالی بکاهد.
وی ادامه داد: با پیشبرد اهداف و اجرای دقیق تحقیقات گیاهان دارویی و ایجاد نهالستان فندق می‌توان شاهد تحول چشمگیر در توسعه و اقتصاد استان بود.
رئیس جهادانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌ها و با توسعه جنگل‌های فندق استان می‌توان ضمن بالا بردن میزان تولید محصول فندق در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان گام‌های خوبی برداشت.
اوچی اردبیلی تصریح کرد: مرکز رشد فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل به منظور توسعه گیاهان دارویی و بهره گیری از ظرفیت‌های استان و پتانسیل پژوهشگران این عرصه، از اهلی سازی و کشت و فرآوری گیاهان دارویی حمایت و پشتیبانی می‌کند تا تولیدات گیاهان دارویی بومی استان اردبیل ساماندهی شود.
در این جلسه حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه توسعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل در حوزه کشاورزی پرداختند و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.

انتهای پیام
captcha