فعالیت کانون‌های مساجد در فضای‌مجازی گسترش می‌یابد
کد خبر: 3902351
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

فعالیت کانون‌های مساجد در فضای‌مجازی گسترش می‌یابد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: فعالان کانون‌های مساجد با استفاده از ظرفیت فضای‌مجازی، برنامه‌های فرهنگی خود را گسترش دهند.

فعالیت کانون‌های مساجد در فضای‌مجازی منعکس شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۱۲ خرداماه، در آئین رونمایی از پورتال اطلاع‌رسانی رویداد ملی «فهما» استان اردبیل، اظهارکرد: شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در جهان، یک سبک زندگی نو مبتنی بر فضای مجازی و در خانه ماندن را به بشریت تحمیل کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: اصالت زندگی، مسئله خانواده و توجه به اعضای خانواده است که در دوران کرونایی نمود و عینیت برتر در سبک زندگی پیدا کرد  و باید مورد توجه والدین قرار گیرد.
وی ادامه داد: فضای مجازی نیز یکی از وسایل ارتباطی به عنوان زندگی اجباری در دوران کرونایی است، اما باید با آشنایی از کارکرد و معیار‌های بهره‌برداری، مراقب آسیب‌های آن در سطح جامعه باشیم.
وی با اشاره به اینکه افراط در استفاده از فضای مجازی برای جامعه آسیب‌زا است، تاکید کرد: فعالان فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد می‌توانند با بهره‌گیری از این ظرفیت، قابلیت‌های تاثیرگذاری خود را از محدوده مسجد به فضای مجازی بکشانند و این مسئله یک فرصت برای افزایش استفاده عموم مردم از برنامه‌های فرهنگی مساجد است.
اسحاقی افزود: مهمترین وظیفه مدیران مسئول کانون‌های مساجد در نشان دادن خدمات اجتماعی، فرهنگی و هنری، بازتاب عملکرد و اطلاع‌رسانی و نشر آن است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با نقد ضعف در اطلاع‌رسانی اخبار حوزه مسجد و کانون‌ها، خاطر نشان کرد: خداوند متعال خادمی خدمتگزاری در عرصه فرهنگی و هنری مساجد را بر عهده فعالان کانون‌های مساجد قرار داده و باید برای شکر این نعمت در بازتاب این نعمات نیز فعال باشید.
اسحاقی یادآور شد: امام خمینی(ره) نیز در اوایل دوران انقلاب به کارگزاران نظام تاکید کرد که باید خدمات انجام شده خود را به نحوه احسن اطلاع‌رسانی و باز نشر دهند و باید امروز این مسئله در مساجد نیز به بهترین نحو صورت گیرد.
وی یادآور شد: هر تلفن همراه، یک صدا و سیما است و اگر بتوانیم یک تدوینگر و کارگردان خوب باشیم، می‌توانیم عملکرد خود را به بهترین نحو با محتوای تصویری و صوتی در بین مردم جهان به اشتراک گذاشته و برنامه‌های فرهنگی خود را جهانی کنیم.

انتهای پیام
captcha