رسانه‎ بهترین ابزار برای تبیین اندیشه‌های دینی است
کد خبر: 3902336
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

رسانه‎ بهترین ابزار برای تبیین اندیشه‌های دینی است

مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس آباد، گفت: در عصر کنونی رسانه‌ها در کنار نقش اطلاع‌رسانی، سرگرمی و تعلیمی و تربیتی، در ترویج و تبیین ارزش‌های اسلامی و دینی نقش بی‌بدیلی دارند که باید آن را باور کنند.

رسانه‎ها بهترین ابزار برای تبیین اندیشه‎های دینی استعلی ایمانی، مدیر دفتر قضایی دادگستری پارس آباد و مدرس دانشگاه، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: بی‌تردید امروزه، رسانه‌ها یکی از مهم‎ترین و مؤثرترین عوامل تربیت در هر جامعه‌ای محسوب می‌‎شوند.
وی بیان کرد: رسانه با وسعت دامنه خود، در حکم دانشگاه عمومی است که با همه اقشار جامعه سرو کار دارد، اگر رسانه‌های یک جامعه در اختیار نیرو‌های متعهد قرار گیرند، می‎توانند زمینه رشد و شکوفایی جامعه را فراهم کرده و آن را به سوی سعادت و کمال سوق دهند؛ اما اگر در اختیار افراد غیرمتعهد و وابسته قرار گیرند به عامل تباهی فرهنگ و اعتقادات یک جامعه، بدل می‌شوند.
ایمانی اظهار کرد: در دنیای امروز که به سمت صنعت و تکنولوژی در حرکت است، سهم خانواده‌ها و حتی معلمان در تکوین شخصیت دانش آموزان، روزبه روز کمرنگ‌تر می‌شود و به جای آن عوامل دیگری همچون رسانه‌ها نقش عمده‌ای را برعهده دارند و به صورت شبانه روزی در تغییر اندیشه‌ها و افکار کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان نقش تأثیرگذار و مهم خود را ایفا می‌کنند.
مدیر دفتر قضایی دادگستری پارس آباد با توجه به اهمیت رسانه‌‎ها در تعلیم و تربیت و گستردگی فعالیت‌های رسانه‌‌ای درکشور، افزود: لازم است با نگاه علمی و درک این حقیقت که لازمه زندگی امروز، استفاده از رسانه‌های نوین است، ضمن بررسی آسیب‎ها و چالش‎های فرا روی آن، راهکار‌های عملی را برای دست اندرکاران فعالان رسانه‌ای کشور پیشنهاد کنیم.
این مدرس دانشگاه، بیان کرد: اگر چه انسان‎ها می‎توانند ازاین ابزار‌های فرهنگی مدرن و جدید در راه رسیدن به تعالی و تربیت صحیح استفاده کنند، اما نباید ازاین نکته غفلت ورزند که این وسایل می‌تواند انسان‎ها را به انحراف، فساد و انحطاط نیز سوق دهد.

انتهای پیام
captcha