احداث هتل آپارتمان در امامزاده عبدالله کلور خلخال
کد خبر: 3901887
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

احداث هتل آپارتمان در امامزاده عبدالله کلور خلخال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به احداث هتل آپارتمان امامزاده عبدالله کلور، گفت: این بنا که عملیات اجرایی آن از ۹ سال پیش آغاز شده و بلاتکلیف مانده بود، با حل مشکلات، تعیین تکلیف شده و مالکیت آن مشخص شد.

احداث هتل آپارتمان در امامزاده عبدالله کلور خلخالبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، دهم خردادماه، در نشست با امام جمعه کلور، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خلخال و تاکید استاندار اردبیل، برنامه‌ریزی شده تا اعتبارات به سمت گردشگری این منطقه سوق داده شود.
وی از حل مشکل برق‌رسانی به آبشار امامزاده عبدالله کلور با اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی خبر داد و افزود: برای راه‌های دسترسی به مناطق گردشگری از جمله مسیر ماسال به خلخال از محل اعتبارات ملی ردیف مشخص در نظر گرفته شده و با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه نسبت به بازگشایی مسیر آن اقدام می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، ادامه داد: از ۱۲ روستای هدف گردشگری در سطح استان، ۵ مورد مربوط به شهرستان خلخال بوده که از جمله آن‌ها روستای تاریخی کزج است که با بافت معماری ویژه جزو ۱۰ روستای برتر کشور قرار گرفته است.
فلاحی با بیان اینکه شهرستان خلخال به عنوان پایلوت بومگردی استان تعیین شده است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان خلخال، این منطقه به عنوان قطب سوم گردشگری استان مشخص شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد احداث هتل آپارتمان امامزاده عبدالله کلور، گفت: این بنا که عملیات اجرایی آن از ۹ سال پیش آغاز شده و بلاتکلیف مانده بود، با حل مشکلات و مسائل تعیین تکلیف شده و مالکیت آن مشخص شد.
فلاحی از تبدیل حمام شعبانی کلور به موزه مردم‌شناسی خبر داد و گفت: برای این امر اعتبارات لازم پیش‌بینی شده است تا نسبت به مرمت و تبدیل آن به موزه اقدامات لازم انجام شود.

در این نشست حجت‌الاسلام محمد شیرعلیپور، امام جمعه کلور، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خلخال و گردشگرپذیر بودن منطقه، گفت: اولویت اصلی توسعه شهرستان خلخال توجه به بخش گردشگری است.
وی اظهار کرد: شهر کلور ظرفیت‌های بالایی برای رونق صنعت گردشگری دارد که انتظار می‌رود با توجه به این ظرفیت‌ها شاهد توجه ویژه مسئولان امر به این بخش باشیم.
امام جمعه کلور با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رونق گردشگری در شهرستان خلخال، بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات انجام شده در بخش گردشگری شهر کلور نیز مطلوب و مناسب بوده است که تداوم این اقدامات مورد انتظار است.
حجت‌الاسلام شیرعلیپور افزود: شهرستان خلخال با توجه به اینکه در ورودی استان قرار گرفته هر گونه توجه به بخش گردشگری این شهرستان و به ویژه شهر کلور می‌تواند زمینه توسعه استان و رونق صنعت گردشگری را برای منطقه فراهم آورد.
وی اولویت اصلی توسعه شهر کلور را توجه به بخش گردشگری دانست و تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به گردشگرپذیر بودن منطقه اعتبارات مناسبی برای این بخش اختصاص یافته و زیرساخت‌ها در این حوزه تامین شود تا شاهد رونق صنعت گردشگری و به تبع آن توسعه اقتصادی و اشتغال در منطقه باشیم.

انتهای پیام
captcha