نهادینه‌سازی وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌های جامعه است
کد خبر: 3901804
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹

نهادینه‌سازی وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌های جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ترویج وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌ها و مشکلات جامعه است و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

نهادینه‌سازی وقف‌های مشارکتی عاملی مهم در رفع نیاز‌های جامعه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، هشتم خردادماه در جلسه ستاد استانی هماهنگی وقف مشارکتی بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و با تشریح اهمیت وقف و نقش آن در جامعه، بیان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

وی بر لزوم تهیه و تدوین برنامه منسجم و اصولی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و اظهار کرد: با نهادینه کردن فرهنگ وقف مشارکتی، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه رفع خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل سنت حسنه وقف را میراث ماندگار و جاودان ائمه اطهار برای بشریت برشمرد و افزود: وقف در تاریخ ملت ایران می‌درخشد و از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون وقف‌های بسیاری از سوی خیران و نیکوکاران در جامعه به وقوع پیوسته است.

ستوده بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای برگزاری مطلوب برنامه‌های در نظر گرفته شده در خصوص تحقق وقف مشارکتی تاکید کرد و افزود: وقف و موقوفات در رشد فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه نقش بسزایی دارد و انتظار می‌رود همکاری و هم افزایی همه‌جانبه‌ای در ترویج فرهنگ وقف با اداره کل اوقاف اردبیل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقف جلوه‌ای از امتحان خداوند برای انسان است، ادامه داد: افرادی که قادر به مشارکت در این امر مهم هستند، از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به جایگاه وقف در اسلام گفت: جایی که ابعاد مادی و معنوی به صورت مستقیم در اختیار معنویت قرار می‌گیرد، وقف به شکل برجسته‌ای نمایان می‌شود.

ستوده گفت: واقفان و خیران باید به سمت نیاز‌های هر شهر و منطقه هدایت شوند که در این راستا اتاق مشاوره در اداره اوقاف راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته یک نفر یک مدرسه را احداث می‌کرد، امروز اگر این امکان مادی برای بسیاری از تک‌تک افراد فراهم نباشد، می‌توان به جای یک نفر، هزار نفر را در امر ساخت یک مدرسه سهیم کرد و هر کدام به اندازه توان سهیم شوند که این خود مشارکتی است.

انتهای پیام
captcha