فراخوان دومین دوره «هنرواره حبیب» منتشر شد
کد خبر: 3901714
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

فراخوان دومین دوره «هنرواره حبیب» منتشر شد

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از انتشار فراخوان دومین دوره هنرواره حبیب به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

فراخوان دومین دوره «هنرواره حبیب» منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، هشتم خردادماه در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان دومین دوره هنرواره حبیب به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: این هنرواره با هدف انعکاس و انتقال میراث گران سنگ هشت سال دوران دفاع مقدس و مقاومت اسلامی به نسل امروز و آینده تدوین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: دفاع مقدس، ولایت مداری و تدوام و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس، دفاع از حریم آل الله و مقاومت بین الملل اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و ...)؛ دفاع مقدس و جنگ نرم و دفاع مقدس امتداد خط سرخ عاشورا از جمله موضوع‌های این هنرواره است.

واحد خاطر نشان کرد: علاقمندان و هنرمندان متعهد می‌توانند آثار خود را در بخش‌های داستان کوتاه، شعر، نوا‌های حماسی و پوستر به دبیرخانه این هنرواره ارسال کنند.

وی افزود: چهل سال تداوم پایداری (به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) و سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز جان برکف اسلام و ولایت از بخش‌های ویژه این هنرواره است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکید کرد: علاقمندان برای آشنایی با مقررات هر بخش و یا اطلاعات بیشتر در موضوع‌های هنرواره می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۷۴۴۳۰۱ – ۰۴۵ تماس بگیرند و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به نشانی @habib_fest۲ مراجعه کنند.

واحد اعلام کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ خواهد بود و آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و به چهار نفر از برگزیدگان هر بخش لوح تقدیر و جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بخش داستان تعداد صفحه‌های اثر از پانزده صفحه یا حدود چهار هزار کلمه تجاوز نکند و داستان‌های ارسالی قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه‌ای منتشر نشده باشد و آثار به صورت تایپی در دو نسخه به همراه فایل اثر در قالب لوح فشرده (سی دی) ارسال شود البته محدودیتی از نظر کمّی برای ارسال آثار وجود ندارد.

وی یادآور شد: در بخش شعر نیز اشعار می‌تواند به دو زبان فارسی و ترکی ارسال شود و محدودیتی در ارسال اثر وجود ندارد و دبیرخانه جشنواره، اشعار ارسالی را در قالب یک کتاب چاپ و منتشر خواهد کرد.

واحد بیان کرد: بخش سرود و نوای حماسی شامل هم نوازی ساز و آواز در حوزه‌های موسیقی (سنتی، آذربایجانی، پاپ) با کلام، سرود: شامل تکخوانی و همخوانی گروهی، رزم نوازی، اجرای مارش و سرود‌های نظامی توسط یگان‌های رزم نواز نیرو‌های مسلح است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: در بخش سرود و نوای حماسی نیز شرکت‌کنندگان می‌بایست لوح فشرده حاوی اثر را به همراه فرم تقاضا به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و هر اجرا شامل یک بخش بدون تنفس با مدت زمان حداکثر ۳۰ دقیقه خواهد بود و آثاری که در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تولید شده است، مجاز به شرکت در این هنرواره است.

واحد خاطر نشان کرد: در بخش پوستر شرکت برای عموم هنرمندان استان آزاد است و آثار ارسالی می‌بایست متناسب با موضوع هنرواره طراحی شود و محدودیتی از نظر کمی برای ارسال اثر وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha