۱۰۰ هزار نیازمند مشگین‌شهری تحت پوشش رزمایش همدلی قرار گرفتند
کد خبر: 3901538
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

۱۰۰ هزار نیازمند مشگین‌شهری تحت پوشش رزمایش همدلی قرار گرفتند

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، گفت: ۱۰۰ هزار نیازمند در مشگین‌شهر وجود دارد که در سه مرحله تحت پوشش کمک مؤمنانه قرار گرفتند.

یکصد هزار نیازمند در مشکین شهر تحت پوشش قرار می‌گیرندبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام رضا باوقار، امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر، هفتم خردادماه، اظهار کرد: قرارگاه شهرستانی رزمایش کمک مومنانه طی ۱۰ جلسه با حضور فرماندهان و مسئولان مختلف شهرستان برای کمک‌رسانی به نیازمندان برنامه‌ریزی شده بود که در مرحله اول دو هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در بین نیازمندانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نبودند، توزیع شد.

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ بسته نیز توسط خیرین و مردم شهرستان تهیه و به جامعه هدف تقدیم شد.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه رزمایش همدلی در این شهرستان تا عید فطر ادامه یافت، تصریح کرد: جلسه اول قرارگاه با حضور فرماندهان پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات مساجد، هیأت امنا و ... برگزار و لیست نیازمندان ارائه گردید.

وی بیان کرد: برای تهیه بانک اطلاعاتی نیازمندان، افرادی که در کمیته امداد و سازمان بهزیستی تحت پوشش نبودند، مدنظر قرار گرفتند و در نهایت با تجمیع لیست‌های ارائه شده از سوی این نهادها، افراد مشترک حذف  و  یک فهرست واحد تهیه شد.

باوقار با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی شد، اظهار کرد: شماره حساب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مردم ارائه شده بود تا در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی هم‌افزایی داشته باشیم و با خیرین و اصناف نیز رایزنی شد تا در صورت امکان کمک نقدی و در صورت صلاحدید اقلام مورد نیاز را تهیه کنند.

وی با تأکید بر اینکه از سوی شورای شهر و شهرداری مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک‌رسانی شد، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ادارات مختلف شهرستان در مجموع کارمندان به صورت اختیاری یکصد میلیون تومان از محل حقوق‌های ماهانه خود کمک‌رسانی کردند.

امام جمعه شهرستان مشگین‌شهر از اجرای دو مرحله دیگر کمک‌رسانی به اقشار محروم خبر داد و ادامه داد: آمار‌ها و اطلاعات ارائه شده تنها مختص کار‌های ستاد مرکزی بوده است و در مساجد روستا‌ها و خیریه‌هایی نیز به صورت خودجوش کمک‌رسانی داشتند که شخصاً تاکنون این میزان همدلی را میان مردم مشاهده نکرده بودم.

انتهای پیام
captcha