تسریع در اجرای برنامه‌های جهش تولید برای اشتغالزایی در استان اردبیل
کد خبر: 3901530
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
استاندار اردبیل تأکید کرد:

تسریع در اجرای برنامه‌های جهش تولید برای اشتغالزایی در استان اردبیل

استاندار اردبیل با بیان اینکه اشتغالزایی نقطه مترادف جهش تولید است، بر تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های مرتبط با جهش تولید برای افزایش اشتغالزایی در استان تأکید کرد.

اجرای برنامه‌های اشتغالزایی در استان اردبیل تسریع شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، امروز، 7 خردادماه، در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، اظهار کرد: در سالجاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده، تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل باید بیشتر شده و در راستای تأمین سرمایه مورد نیاز واحد‌های اشتغالزا اقدام شود.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید و فعال‌سازی واحد‌های راکد گام مهمی در راستای اشتغالزایی است، بر تلاش برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های در آستانه فعالیت و واحد‌های راکد نیازمند سرمایه در گردش توسط دستگاه‌های مرتبط و بانک‌ها تاکید کرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذاران برای بررسی مشکلات، کاهش بروکراسی‌های اداری و بانکی و رصد پیشرفت فیزیکی طرح‌های اشتغالزا از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در جلسات اشتغال باید پیگیری شود.با آغاز فعالیت واحد‌های راکد و در حال اجرای تولیدی و صنعتی میزان اشتغال در استان افزایش یافته و روند اشتغالزایی و به تبع میزان درآمد مردم افزایش می‌یابد.

وی به طرح‌های کشاورزی، گردشگری و صنعتی در حال اجرا در استان اشاره کرد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها در آینده نزدیک میزان درآمد ناخالص استان افزایش یافته و نتیجه این طرح‌ها به صورت ملموس برای مردم استان عیان می‌شود.

رئیس شورای اشتغال استان به اجرای طرح‌های گردشگری از جمله پل معلق شیشه‌ای هیر اشاره کرد و اجرای چنین طرح‌هایی را در افزایش ثروت و رونق اقتصادی منطقه در بخش‎های دیگر نیز مؤثر دانست. در شهر هیر با اجرای این پل قیمت زمین‌های منطقه افزایش یافته و در کوتاه مدت فعالیت‌های اقتصادی مرتبط نیز در اطراف این پل رونق می‌گیرد.

بهنام‌جو با تأکید بر رصد میزان اشتغال‌های محقق شده در طرح‌های اشتغالزای استان، افزود: طرح‌هایی، چون گلخانه، شیرآلات، پتروشیمی اردبیل و چندین طرح و واحد تولیدی در استان وجود دارد که لازم است روند تکمیل این فاز‌ها به صورت مرتب رصد و نتیجه در کارگروه اشتغال اعلام شود.

وی در ادامه به روند جذب تسهیلات تبصره ۱۸ توسط دستگاه‌های مرتبط اشاره کرد و خواستار تلاش برای جذب تسهیلات شناور از مرکز برای بانک‌های عامل جهت پرداخت به واحد‌های تولیدی شد.

در این جلسه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز با اشاره به جذب صد در صدی تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته، ادامه داد: سهمیه استان برای مشاغل خانگی پنج میلیارد و ۸۰۰ هزار تومان بوده که به صورت کامل جذب شده است.

انتهای پیام
captcha