رشد ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در اردبیل
کد خبر: 3901012
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

رشد ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف در اردبیل نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۰ درصدی داشته است.

رشد ۱۰ درصدی ذخیره‌سازی خون بند ناف در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، سوم خردادماه، با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰ نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک خصوصی سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است، اظهارکرد: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی خانواده‌ها از نتایج خوبی که از ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در درمان بیماری‌ها حاصل شده، استقبال از آن در استان اردبیل روز به روز در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۶ نمونه خون بند ناف از استان اردبیل در بانک سلول‌های بنیادی رویان ذخیره شده است، یادآور شد: دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در اردبیل علاوه بر ارائه خدمات به همشهریان استان، مراجعه کنندگان شهرستان‌های آستارا و سراب را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه از ابتداری سال‌جاری تاکنون ذخیره‌سازی ۲۶ نمونه خون بند ناف در استان انجام شده است، تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بندناف، فرصت مناسبی برای والدین به ویژه خانواده‌هایی با سابقه بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌هایی با منشا خونی که از شانس درمان با سلول‌های بنیادی برخوردارند، می‌باشد، همچنین برای این خانوده‌ها در راستای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی از سوی بانک خون بند ناف رویان تخفیفات ویژه ارائه می‌شود.
اوچی اردبیلی ادامه داد: سلول‌های بنیادی با توجه به اینکه در اکثر زایمان‌ها به عنوان زباله بیولوژیک دور ریخته می‌شود، اما در صورت ذخیره می‌تواند در درمان برخی بیماری‌ها صعب العلاج استفاده شود به همین منظور برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت ارزشمند، دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف استان اردبیل راه اندازی و به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان است.
وی خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی خون بند ناف در زمان تولد نوزاد توسط کارشناسان بانک خون بند ناف رویان اردبیل با رعایت استاندارد‌ها و ارائه به موقع و صحیح خدمات دریافت و به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان در تهران ارسال و ذخیره‌سازی می‌شوند.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل یادآور شد: متقاضیان می‌توانند به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف رویان واقع در اردبیل، شهرک کارشناسان فاز ۳، میدان شفا، ساختمان جهاددانشگاهی واحد اردبیل، طبقه ۳ مراجعه و پس از آگاهی، ارائه اطلاعات تکمیلی، مشاوره‌های تخصصی و پزشکی، قرارداد دریافت خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند‌ناف نوزاد را منعقد کنند.
وی با بیان اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد بیش از ۳۵ سال است که بیمه‌ای برای حفظ سلامتی فرزند محسوب می‌شود، تصریح کرد: پتانسیل درمان بیش از ۷۰ نوع بیماری در سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان وجود دارد.

انتهای پیام
captcha