انتشار «شور عاشقانه»؛ دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران
کد خبر: 3895351
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

انتشار «شور عاشقانه»؛ دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران

«شور عاشقانه»؛ دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران در دسترس هنردوستان قرار گرفت.

«شور عاشقانه»؛ دومین اجرای خانگی ارکستر ملی ایران منتشر شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، این بنیاد با قدردانی از حافظان سلامت کشور، اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از قطعه «شور عاشقانه» را تقدیم هنردوستان کرد. «شور عاشقانه» اثر ماندگار مرتضی نی‌داوود، با شعری از فریدون مشیری است که به همت فریدون شهبازیان برای ارکستر تنظیم شده است. وحید تاج خواننده این اجرای خانگی است.

نوازندگان این قطعه، ویولن یک مازیار ظهیرالدینی (کنسرت مایستر)، رایین نورانی و بهراد سوخکیان و ویولن دو: سانوا عندلیبی، آرش جامع و علیرضا خلج اسماعیلی هستند. در این اجرا هومن اتابکی، همایون هاشم زاده، پیمان ابوالحسنی، امیرحسین طائی کار نوازندگی ویولا و محمد حسین غریبی، ارسلان علیزاده، مسعود فیروزی‌نژاد نوازندگی ویولنسل را به عهده دارند.

محمدهادی اسماعیلی نوازنده کنترباس است و سه نوازنده تار این قطعه مسیح تحویلداری، صبا طبخی و مسعود آذین هستند. در این قطعه، نوازندگی سنتور را علی عابدین و قانون را مژگان حسینی بر عهده دارند و پوریا شیوافرد نوازنده نی است. دیگر نوازندگان این اجرا عبارتند از؛ شقایق صادقیان؛ ابوا: حسام صدفی نژاد؛ کلارینت: سایوری شفیعی و فاگوت: امیرحسین محمدیان.

آماده‌سازی ویدئو، میکس و مسترینگ این قطعه را امیرحسین طایی انجام داده است. پیش از این هم بنیاد رودکی، اجرای خانگی ارکستر ملی ایران از قطعه «سبکبال» اثر استاد حسین دهلوی را با شعار «در خانه می‌مانیم تا زودتر روی صحنه برویم» در فضای مجازی منتشر کرده بود که این اجرا بازتاب گسترده‌ای در سطح ملی و بین‌المللی داشت.

انتهای پیام
captcha