بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات غیرحضوری‎
کد خبر: 3889743
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات غیرحضوری‎

مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد استان اردبیل، از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در این کمیته خبر داد و گفت: در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تمام خدمات این نهاد به صورت آنلاین و غیرحضوری در دسترس مددجویان و متقاضیان قرار گرفته است.

بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد از خدمات غیرحضوری‎به گزارش ایکنا از اردبیل، فریدون قربانی، مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل، ۱۸ فروردین‌ماه، با تقدیر از تمامی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی کشورمان در مبارزه با بیماری کرونا، افزود: کمیته امداد به عنوان یکی از مجریان نظام بهداشت و درمان کشور، مسئولیت سلامت خانواده‌های تحت حمایت را برعهده داشته و همواره در جهت ارتقای کیفیت زیست مددجویان تلاش کرده است.
وی جامعه هدف کمیته امداد را از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در حوزه حفظ سلامت دانست و گفت: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار سالمند و بیش از ۸۰ هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج از خدمات کمیته امداد در زمینه‌های مختلف بهره‌مند هستند که نیاز به مراقبت بیشتری در حوزه سلامت دارند.
مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد به خدمات این نهاد برای مقابله با بیماری کرونا در میان خانواده‌های تحت حمایت اشاره و اظهار کرد: کمیته امداد به منظور تامین سلامت مددجویان، دستورالعمل‌های ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی را در دستور کار قرار داده و در همین راستا تمامی خدمات این نهاد به صورت آنلاین از طریق سایت کمیته امداد و همچنین از طریق سامانه تلفنی در دسترس مددجویان و متقاضیان قرار گرفته است.
قربانی تاکید کرد: اقلام مورد نیاز و مواد ضد عفونی کننده در قالب سبد‌های بهداشتی با اعتباری معادل ۳۵ میلیارد تومان با اولویت بیماران خاص و صعب‌العلاج و سالمندان تحت حمایت توزیع شده است. علاوه بر این، هریک از استان‌ها نیز با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، خیران، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی و همچنین هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی، کمک‌های ویژه‌ای به جامعه هدف در سراسر کشور داشته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: با هدف تامین اقلام بهداشتی مورد مراکز درمانی و اقشار ضعیف جامعه، تعداد زیادی از کارگاه‌های اشتغال مددجویان به تولید کالا‌های بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تغییر کاربری داده که براساس آخرین آمار، این مراکز روزانه بیش از ۳۷۰ هزار ماسک و اقلام بهداشتی تولید می‌کنند.
مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با تاکید بر ضرورت آموزش و آگاهی‌بخشی به خانواده‌های تحت حمایت در خصوص اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی و روش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، افزود: این آموزش‌ها به صورت پیامک، از طریق سایت و همچنین با کمک مددکاران کمیته امداد به صوت مداوم در حال ارائه به مددجویان است.
قربانی تاکید کرد: تمام خدمات کمیته امداد به صورت آنلاین در دسترس خانواده‌های تحت حمایت قرار گرفته و مددجویان می‌توانند با مراجعه به پایگاه خدمات اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.e.emdad.ir یا تماس تلفنی با شماره ۰۹۶۸۸۷ درخواست خود را ثبت کنند و پیگیری کنند.

انتهای پیام
captcha