مشارکت طلاب و روحانیان اردبیلی در تدفین اموات کرونایی
کد خبر: 3888465
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۴

مشارکت طلاب و روحانیان اردبیلی در تدفین اموات کرونایی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان اردبیل گفت: جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه این استان در قالب گروه‌های جهادی در غسل، کفن و تدفین اموات کرونایی ایثارگری کرده و این اموات را شرعی به خاک می‌سپارند.

مشارکت طلاب و روحانیان اردبیل در غسل، کفن و تدفین اموات کروناییبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدمحمد سیّدسیاح، مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان، ۱۲ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای عمل به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر غسل، کفن و تدفین شرعی اموات کرونایی، در استان اردبیل گروه‌های جهادی متشکل از طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه اردبیل تشکیل شد و بحث غسل، کفن و تدفین شرعی اموات کرونایی انجام می‌شود.

وی افزود: تمامی مقدمات لازم برای آغاز این کار با همکاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، حوزه علمیه و به ویژه سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل و با عنایت نماینده ولی فقیه در استان فراهم شده است.

سیّدسیاح تصریح کرد: انجام غسل، کفن و تدفین شرعی اموات کرونایی در اردبیل از روز جمعه به همت جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه آغاز شده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان اردبیل بیان کرد: به منظور تامین امنیت سلامتی افراد غسال طبق تدابیر اتخاذ شده از تجهیزات محافظتی نظیر لباس ضد آب، ماسک، عینک و چکمه استفاده می‌شود که احتمال مبتلای این جهادگران را به حداقل می‌رساند.

وی اظهار کرد‌: این جهادگران طلاب و روحانی نیز همچون کادر پزشکی، پرستاران و پزشکان برای رسیدگی به بیماران کرونایی در خط مقدم مقابله با بیماری ویروسی کرونا قرار دارند و ایثار این عزیزان ارزشمند و قابل تقدیر است.

سیّدسیاح گفت: در مدت ۳ روزی که این طرح در اردبیل اجرا می‌شود ۹ نفر فوتی بانو و آقا کرونایی غسل، کفن و تدفین شده است به طوری که در روز اول ۲ نفر، روز دوم ۵ نفر و روز سوم ۲ نفر بوده است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان اردبیل بیان کرد: ما برای ایجاد این گروه‌های جهادی در شهرستان‌های سطح استان اردبیل نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم و در صورت تامین امکانات و تجهیزات لازم در شهرستان‌ها گروه‌های جهادی یاد شده آماده ارائه خدمت هستند.

انتهای پیام
captcha