دستورالعمل مقابله با بیماری کرونا در مساجد اردبیل منتشر شد
کد خبر: 3881813
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

دستورالعمل مقابله با بیماری کرونا در مساجد اردبیل منتشر شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: کانون‌های مساجد استان اردبیل در یک حرکت ابتکاری دستورالعملی در خصوص مسائل بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کرونا در مساجد برای فعالان کانون‌های مساجد منتشر کرد.

دستورالعمل مقابله با بیماری کرونا در مساجد منتشر شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، نادر سقاء، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، هفتم اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: کانون‌های مساجد استان اردبیل در یک حرکت ابتکاری دستورالعملی در خصوص مسائل بهداشتی مقابله با شیوع بیماری کرونا در مساجد برای فعالان کانون‌های مساجد منتشر کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: محدودیت و رعایت مسائل بهداشت فردی در برگزاری مراسم‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتناب از تماس چهره به چهره با افراد از مهمترین نکات این دستور العمل است.

وی ادامه داد: تهیه صابون و مایع ضدعفونی کننده در وضوخانه و سرویس بهداشتی مساجد و پرهیز از دست دادن در بین الصلاتین از دیگر موارد است.

سقاء افزود: در صورت بیمار بودن به مسجد نرویم، انفاق و توزیع محصولات پزشکی و پیشگیری در بین نمازگزاران و اطلاع رسانی راه‌های پیشگیری از بیماری از طریق فضای مجازی نیز می‌تواند در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا موثر باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و تبیین پیشگیری از بیماری توسط امام جماعت، رعایت موارد بهداشت فردی در مواقع عطسه، سرفه کردن و غیره، استفاده از مهر و سجاده شخصی می‌تواند اقدام خوبی در راه پیشگیری باشد.

سقاء بیان کرد: محدود کردن نذورات و احسانات و ضدعفونی کردن و نظافت مسجد می‌تواند در پیشگیری از شیوع این بیماری موثر واقع شود.

انتهای پیام
captcha