انتخابات مظهر آزادی در انتخاب سرنوشت است
کد خبر: 3880406
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

انتخابات مظهر آزادی در انتخاب سرنوشت است

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: ارزش انتخابات در این است که اراده مردم با انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود، انتخابات هم مظهر حاکمیت ملی است و هم مظهر آزادی در انتخاب سرنوشت.

انتخابات؛ مظهر حاکمیت ملی و مظهر آزادی در انتخاب سرنوشتبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، دوم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: ارزش انتخابات در این است که اراده مردم با انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می‌شود، انتخابات هم مظهر حاکمیت ملی است و هم مظهر آزادی در انتخاب سرنوشت.

عاملی ادامه داد: دو مطلب در مدیریت کشور بسیار مهم است؛ اول، قانون‌گذاری و دوم، نظارت بر حسن اجرای قوانین و هر دو موضوع وظیفه ذاتی مجلس است به همین جهت نمی‌توان در انتخابات بی‌تفاوت ماند. امروز روز کاشتن است و فردا همان را که کاشتیم درو خواهیم کرد.

وی افزود: عظمت و ارزش دموکراسی ایران زمانی مشخص می‌شود که می‌بینیم رئیس‌جمهور چندین کشور منطقه اقدام به تغییر قانون اساسی کرده تا رئیس مادام‌العمر باشد و حالا نوبت به سیسی رسیده، وی به مجلس مصر دستور داده تا قانون اساسی را تغییر دهند تا بتواند رئیس مادام‌العمر شود.

وی اظهار کرد: من از کسانی که صدای مرا می‌شنوند و هنوز در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند، می‌خواهم حتماً در انتخابات شرکت کرده و مدیون به ملت و کشور از دنیا نروند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اصرار دشمن برعدم شرکت در انتخابات تصریح کرد: ما باید دلیل این اصرار بر شرکت نکردن را از سوی استکبار بدانیم و باید بفهمیم که وظیفه ما چیست؟ مبادا در صف دشمنان قرار بگیریم و در زمین آمریکا واسرائیل و عربستان بازی بکنیم. مبادا در صف منافقین قرار بگیریم که ۱۷ هزار نفر را کشته‌اند.

عاملی گفت: بنای بسیار بزرگی را با انقلاب اسلامی شروع کرده‌ایم و سزاوار است این بنای فاخر را در رقابتی بسیار سنگین با کشور‌های پیشرفته به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکائی‌ها از تحریم و فشار حداکثری خسته و مأیوس شده‌اند، تصریح کرد: مبادا با عدم شرکت امید و طمع آن‌ها را زنده کنیم

عاملی انسجام ملی را مؤلفه قدرت دانست و افزود: در خطرناک‌ترین منطقه هستیم دشمن از همه جا ما را محاصره کرده و در این بین انسجام ملی سلاح است و هیچ انسان عاقلی سلاح را در برابر دشمن زمین نمی‌گذارد چرا که هر ملتی سلاح خود را زمین گذاشته ذلیل شده است.

وی انتخابات را حق و تکلیف مردم در برابر خون شهدا دانست و گفت: این حق به برکت خون شهدا به دست آمده است و ما در برابر این حق مکلفیم هم شرکت بکنیم وهم اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام
captcha