حمایت مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل از ایده‌های فناورانه
کد خبر: 3879071
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

حمایت مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل از ایده‌های فناورانه

مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل از نوآوری و خلاقیت نیرو‌های جوان و محقق در جهت استفاده بهینه از سرمایه و ظرفیت‌های استان و ارائه ایده‌های فناورانه حمایت می‌کند.

حمایت مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل از ایده‌های فناورانهبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران محمدی، معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۲۶ بهمن‌ماه در جلسه شورای فناوری این مرکز گفت: مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل فضای مناسبی برای واحد‌های دانش مدار و فناور فعال فراهم کرده است تا آن‌ها با بهره‌مندی از این بستر بتوانند دستاورد‌های تحقیقاتی خود را توسعه و تجاری‌سازی کنند.
محمدی به ارائه ۲۲۰ ساعت مشاوره و آموزش به فناوران و ایده‌پردازان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ شرکت و یک هسته فناور با ۳۴ ایده فناورانه در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل مستقر هستند.
وی با بیان اینکه این مرکز از بین ۲۳ مرکز رشد جهاددانشگاهی در سطح کشور رتبه ششم را دارد، یادآور شد: به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های این مرکز و با توجه به نظارت و ارزیابی نتایج انجام گرفته سه شرکت از مرکز رشد اردبیل به دلیل غیر فعال بودن، خارج و سه شرکت با ایده‌های جدید پذیرش و جذب می‌شوند.
معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از ثبت ۱۲ اختراع توسط فناوران این مرکز خبر داد، تصریح کرد: این مرکز در سال‌جاری چهار رویداد کارآفرینی و شش کارگاه آموزشی در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه فعالیت‌های فناورانه در برگزار کرده است.
محمدی به ارائه هشت مقاله توسط فناوران و انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری به منظور گسترش و ساماندهی فعالیت واحد‌های مستقر اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل از شرکت‌های فعال در کشت و فناوری گیاهان دارویی پشتیبانی و حمایت و خدمات مادی و معنوی برای ارتقا و رشد آن‌ها ارائه می‌کند.
وی افزود: در سال‌جاری یک واحد فناور با قطره دامپرلی عنوان فناوری برتر جهاددانشگاهی و یک واحد عنوان فناور برتر استان را کسب کرده است.


فعالیت مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل رشد خوبی داشته است
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل در این جلسه با بیان اینکه مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل از مراکز فعال و تخصصی در استان محسوب می‌شود، افزود: فعالیت‌های این مرکز نسبت به سایر مراکز رشد خوبی داشته است.
حسین شایقی با اشاره به اینکه با توجه به برنامه‌های این مرکز، فعالیت‌های فناوران این مرکز در سال آینده با رشد خوبی مواجه خواهد شد، ادامه داد: این مرکز حمایت‌های خوبی را با توجه به نیاز فناور و پژوهشگر در مراحل مختلف تولید محصول فناورانه انجام می‌دهد که امیدواریم با تلاش این مرکز، حمایت‌های لازم در جهت بقاء و تجاری‌سازی محصولات فناوران از سوی متولیان امر صورت پذیرد.


طرح‌های فناورانه باید بر اساس نیاز‌های استان و کشور باشد
در ادامه این جلسه مدیر اداره راهبری توسعه کارآفرینی سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی (ستفا) گفت: جهاددانشگاهی به منظور تسهیل روند تجاری سازی محصولات فناوران در تلاش است تا فعالیت خود را در زمینه صادرات بین‌المللی گسترش دهد.
صونا طهماسبی یادآور شد: مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل پتانسیل‌های خوبی دارد و واحد‌های مستقر در این مرکز فعال هستند.
وی با بیان اینکه باید فناوری و ایده‌ها بر اساس چالش و نیاز‌های استان صورت گیرد تا موثر واقع شود، ادامه داد: سال‌جاری در نشست مراکز رشد جهاددانشگاهی، واحد مستقر در مرکز رشد استان اردبیل به عنوان فناور برتر انتخاب شد که این امر از امتیازات این مرکز محسوب می‌شود.
در این جلسه سه واحد و چهار ایده فناورانه جدید در مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل مورد پذیرش قرار گرفت و ادامه فعالیت سه واحد لغو شد، همچنین نسبت به تمدید قرارداد واحد‌های مستقر و میزان حمایت‌های مادی و معنوی از آنان تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام
captcha