بیانیه گام دوم انقلاب، خط مشی راهبردی برای اقشار مختلف است
کد خبر: 3878784
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

بیانیه گام دوم انقلاب، خط مشی راهبردی برای اقشار مختلف است

مسئول ستاد اقامه نماز اردبیل، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب خط مشی راهبردی برای اقشار مختلف مردم است و باید با اتکا به این بیانیه برنامه‌ریزی‌های اساسی و عملیاتی خود را تبیین کنیم.

بیانیه گام دوم انقلاب خط مشی راهبردی برای اقشار مختلف مردم استبه گزارش ایکنا از اردبیل، الله‌شکر عبدی، مسئول ستاد اقامه نماز استان، ۲۶ بهمن‌ماه، در گردهمایی دبیران دستگاه‌های اجرایی اقامه نماز در سالن همایش‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان، گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است و مردم به مدد حضور در صحنه‌های انقلاب تاکنون این فریضه الهی را با آرامش و آسایش بهتر در همه ابعاد می‌توانند اقامه کنند.

وی تصریح کرد: پیام انقلاب ترویج معارف دین مبین اسلام در همه ابعاد برای اقشار مختلف مردم است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سجاده، برای اولین بار و ارزیابی بهتر اقدام‌های دستگاه‌های اجرایی در حوزه اقامه نماز، افزود: ارزیابی سال ۹۷ مشخص شده و ۸ دستگاه اجرایی تقدیر ویژه، ۲۹ دستگاه اجرایی شایسته تقدیر، ۲۸ دستگاه اجرایی قابل قبول و ۷ دستگاه اجرایی نیز قابل تذکر ارزیابی شده‌اند.

عبدی بیان کرد: ترویج معارف قرآن کریم و اقامه نماز یک وظیفه شرعی برای امر به معروف است و قبل از اینکه به‌عنوان تکلیف اداری دیده شود باید با نگاه شرعی و دینی اقدام به ترویج این فریضه کرد.

وی گفت: طبق ارزیابی‌ها دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور به ۵ قسمت تقسیم شده‌اند که ۱۴ دستگاه اجرایی در حوزه علمی، پژوهشی و آموزشی، ۷ دستگاه اجرایی فرهنگی و ورزشی، ۱۲ دستگاه اجرایی مدیریت قضایی، ۳۰ دستگاه اجرایی عمرانی، تولیدی و صنعتی و ۹ دستگاه اجرایی اجتماعی و رفاهی که در مجموع ۷۲ دستگاه اجرایی کشور در این ارزیابی مشارکت دارند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان یادآور شد: طبق دستورالعمل تفاهم‌نامه بین ستاد اقامه نماز و دستگاه‌های اجرایی ارزیابی سال ۹۸ نیز آغاز شده و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مستندات خود را در سامانه «سجاده» بارگذاری کنند.

عبدی بیان کرد: به روز‌های پایانی سال و آغاز سفر‌های نوروزی نزدیک می‌شویم و از تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل در امر سفر درخواست داریم با تجهیز، ساماندهی و تکمیل نمازخانه‌های بین راهی اقدام‌های خوب و مؤثری در این جهت انجام دهند، زیرا طبق آمار حضور مسافران در این نمازخانه‌ها و استراحت کوتاه آن‌ها موجب کاهش تصادفات می‌شود.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب خط مشی راهبردی برای اقشار مختلف مردم است و باید با اتکا به این بیانیه برنامه‌ریزی‌های اساسی و عملیاتی خود را تبیین کنیم. مطالعه این بیانیه یک امر ضروری است و می‌تواند روند اجرایی آن در برنامه‌های دینی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی مؤثر باشد.

عبدی گفت: دعوت آحاد مختلف مردم به انتخابات با هر گرایش نیز با توجه به توصیه مقام معظم رهبری از دیگر برنامه‌های مهم دبیران اقامه نماز برای حضور حداکثری در این صحنه انقلاب است.

انتهای پیام
captcha