جهاد دانشگاهی با اجرای طرح سرباز ماهر به آینده شغلی افراد سمت و سو می‌دهد
کد خبر: 3873952
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

جهاد دانشگاهی با اجرای طرح سرباز ماهر به آینده شغلی افراد سمت و سو می‌دهد

گروه اجتماعی- رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: طرح سرباز ماهر جزء طرح‌های ملی است که اجرای هدفمند و مناسب آن در سطح کشور می‌تواند به آینده شغلی افراد به ویژه قشر جوان سمت و سو دهد.

جهاد دانشگاهی با اجرای طرح سرباز ماهر به آینده شغلی افراد سمت و سو می‌دهدمهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه طرح مذکور بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیرو‌های مسلح توسط جهاددانشگاهی عملیاتی گردید، افزود: این طرح طی شش ماه در بین پرسنل و سربازان نیرو‌های مسلح (نظامی، سپاه پاسداران، وزارت دفاع، ارتش) در پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی به صورت اثر بخش اجرا شد.
وی اظهارکرد: طبق ارزیابی و نظرسنجی‌های انجام گرفته توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل به عنوان ناظر طرح، روند اجرای طرح سرباز ماهر توسط جهاددانشگاهی استان موفقیت آمیز و قابل قبول بوده است.
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه طرح سرباز ماهر جزء طرح‌های ملی است که اجرای هدفمند و مناسب آن در سطح کشور می‌تواند به آینده شغلی افراد به ویژه قشر جوان سمت و سو دهد و ایجاد زمینه اشتغال افراد در مدت دوره خدمت وظیفه و بعد از آن نقش بسزایی ایفا کند، ادامه داد: در قالب این طرح دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، اشتغال و کارآفرینی طی ۸۰ ساعت به صورت عملی و کاربردی برگزار شد.
اوچی اردبیلی اضافه کرد: آشنایی با مهارت‌های خود آگاهی، مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، ارتباط مؤثر و روابط بین فردی، تفکّر انتقادی و خلاق، همدلی، آشنایی با مبانی ازدواج و حل مسئله نیز از سرفصل‌های دوره مهارت‌های زندگی در این طرح بود که به صورت جامع برگزار و بیشترین تاثیرگذاری را بر شرکت‌کنندگان داشت.
وی آشنایی با کلیات، قوانین، مقررات و انواع کسب و کار، راه‌اندازی کسب و کار‌های تعاونی، خانگی، خرد و کوچک، برنامه‌های حمایتی مشاغل، فرایند‌های مصاحبه شغلی و مهارت‌های بازاریابی و فروش را از جمله سرفصل مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد.
این مسئول یادآور شد: در مراسم اختتامیه طرح سرباز ماهر دو گواهینامه معتبر آموزشی دوره مهارت‌های زندگی و مهارت‌های اشتغال و کارآفرینی به شرکت‌کنندگان اهدا گردید.

انتهای پیام
captcha