انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل
کد خبر: 3873272
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل

گروه اجتماعی ــ معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل از انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری در مرکز رشد جهاددانشگاهی این استان با هدف توسعه فعالیت‌ها و بهره‌مندی واحد‌های فناور خبر داد.

انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری در مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران محمدی، معاون فناوری مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل، یکم بهمن‌ماه در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: دو تفاهم‌نامه با شتاب‌دهنده جاویدان و مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شرکت خاک آب آژیانه منعقد شده است تا واحد‌های مستقر در مرکز رشد از نتایج حاصل از آن برخوردار شده و فعالیت‌های خود را ساماندهی کنند.

وی نیازسنجی، برنامه‌ریزی، ارزشیابی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران، کارکنان و کارشناسان سازمان‌های مرتبط با بخش کشاورزی به‌‌منظور افزایش دانش فنی و ارتقای مهارت حرفه‌ای، همکاری در زمینه آموزش کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در بخش کشاورزی، پیاده‌سازی علوم مدرن و نوین روز در اراضی مستعد برای کشت محصولات متنوع، تأمین نیروی انسانی متخصص و بهره‌بردار توانمند دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای مورد نیاز استان در بخش کشاورزی از اهداف مهم تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شرکت خاک آب آژیانه عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی حوزه کسب و کار و اقتصاد دانش‌بنیان، بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین، استفاده از محتوای تولید شده در خصوص کسب و کار‌های نوپا و استارتاپ‌ها، اجرای مشاوره‌های فنی، علمی و مهارتی برای دانشجویان و فناوران در خصوص حوزه‌های کسب و کار و اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین اهداف تفاهم‌نامه با شتاب‌دهنده جاویدان است.

در این نشست، پیمان، مدیر مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی شرکت خاک آب آژیانه گفت: این مرکز با عضویت در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان توانست مجوز فعالیت خود را دریافت و براساس آیین‌نامه‌های مراکز به فعالیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی مبادرت کند.

وی یادآور شد: یکی از بخش‌های فعالیت مرکز مربوط به حوزه گیاهان دارویی است و به همین دلیل درصدد آن هستیم تا با همکاری مراکز رشد تخصصی به‌ویژه مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل در در راستای ارتقای سطح دانش، مهارت و بهره‌مندی از توان نیروی انسانی گام برداریم.

پیمان تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم‌نامه تمامی موارد و درخواست‌های مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل در اولویت خدمات ما قرار خواهد گرفت و امیدواریم با همکاری دوجانبه بتوانیم در حوزه کشاورزی استان فعالیت‌های مطلوب و جدیدی را انجام دهیم.

در این نشست، رامین عبدی، مدیر شتاب‌دهنده جاویدان نیز ادامه داد: تفاهم‌نامه با مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل به‌منظور ایجاد، گسترش، همفکری و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فعالیت‌های فناورانه و رویداد‌های کارآفرینانه منعقد شده است تا از این طریق به‌عنوان شتاب‌دهنده بتوان به فناوران مرکز رشد خدمات مناسبی ارائه کرد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی استان اردبیل به لحاظ دارا بودن مراکز تخصصی رشد در حوزه گیاهان دارویی، علمی کاربردی، درمان ناباروری و مطالعات شهری و فعالیت‌های مطلوب بخش فرهنگی از زمینه مناسبی برای گسترش فعالیت‌ها برخوردار است و امیدواریم از این فرصت برای توسعه برنامه‌های فناورانه و کارآفرینی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام
captcha