پارس‌آباد میزبان جشنواره هنر‌های نمایشی
کد خبر: 3873150
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

پارس‌آباد میزبان جشنواره هنر‌های نمایشی

گروه فرهنگی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی به میزبانی شهرستان پارس‌آباد مغان خبر داد.

پارس آباد میزبان جشنواره هنر‌های نمایشیبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، یکم بهمن‌ماه در حضور تعدادی از خبرنگاران، با اشاره به اهمیت هنر‌های نمایشی گفت: نمایش به واسطه تربیتی اثرگذار در مخاطب، از فعالیت مهم این نهاد فرهنگی محسوب می‌شوند و بسیاری بر این باورند که نمایش می‌تواند علاوه بر رشد خلاقیت و هنر در میان کودکان و نوجوانان، راهی برای جامعه پذیری آنان باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها می‌تواند در فراگیرسازی ارزش‌های اخلاقی، تعامل مناسب با همسالان، افزایش اعتماد به نفس و افزایش انگیزه کارگروهی و مهارت‌های فردی از دستاورد‌هایی است که در فرآیند چنین برنامه‌هایی نهفته است.
زعفر احدزاده با اشاره به شعار بنیادین «آینده را باید ساخت» گفت: رویکرد برنامه‌های کانون کشور جهت دهی مطلوب به برنامه‌ها و نهادینه سازی تفکر و شعار «آینده را باید ساخت» است که در هیجدهمین جشنواره کشوری نمایش با شعار «نمایش، تمرین زندگی، ساختن آینده» به عنوان واسطه تربیتی، جهت انتقال مفاهیم و تجربه زندگی به کودکان و نوجوانان از طریق نمایش می‌باشد و به دنبال تحقق اهدافی چون؛ تمرین زندگی و تجربه ناشناخته‌ها برای ساختن آینده، کشف و پرورش استعداد‌های نمایش اعضا و مربیان، ایجاد بستر لازم برای جذب و پرورش و پایدارسازی اعضا و ... می‌باشد.
احدزاده در ادامه افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره شامل سه گروه اعضا (۱۲ تا ۱۸ سال)، اعضای ارشد (۱۸ تا ۲۴ سال) و مربیان و کارشناسان کانون می‌باشد که در قالب ۹ گروه در مرحله شهرستانی در مراکز فرهنگی هنری کانون شرکت داشتند که گروه‌های منتخب در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن در شهرستان پارس آباد به رقابت خواهند پرداخت.
مدیرکل کانون استان در ارتباط با اینکه شهرستان‌ها میزبان برخی رویداد‌های استانی می‌شوند گفت: هدف بارورسازی و توان افزایی در شهرستان‌هایی که آمادگی میزبانی جشنواره‌های در سطح استانی و ملی می‌باشد و شهر مرزی پارس آباد هم به لحاط ظرفیت‌های لازم و زیر ساخت‌های موجود و همچنین استقبال مسئولین شهرستان، توان میزبانی حتی رویداد‌های ملی را هم دارد. همانطور که میزبان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی شهر تاریخی نمین بود.
لازم به توضیح است با رأی و نظر هیئت بازبین هجدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی «مرحله استانی کانون اردبیل»؛ نمایش‌های سه ماهی، به باران بگو ببارد، منزل دوستی، بزلج باز، بهترین هدیه تولد مار و ساچی سارای خانم؛ به ترتیب به کارگردانی سارا وطنخواه، کیوان باقلاچی، یحیی یوسفی‌اصل، زهرا محیطی، لیلا مستعلی‌زاده، باب‌الله عزیزپور و محسن وظیفه «به صورت مشترک» توانستند به مرحله پایانی این جشنواره راه یابند.

انتهای پیام
captcha