تبیین شعائر فاطمی در جامعه، اولویت اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل است
کد خبر: 3872874
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

تبیین شعائر فاطمی در جامعه، اولویت اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل است

گروه اجتماعی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین شعائر فاطمی در جامعه اولویت اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل است و باید در مراسم عزاداری بر تبیین این شعائر اولویت بخشید.

تبیین شعائر فاطمی در جامعه، اولویت اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۹ دی‌ماه در نشست هماهنگی برنامه‌های ایام فاطمیه اردبیل، با تأکید بر اهمیت مناسبت‌های ملی و مذهبی و تلاش برای گرامیداشت این ایام، گفت: در ایام فاطمیه باید در راستای اشاعه فرهنگی ناب فاطمی به نحو احسن و به صورت کامل برنامه ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه، سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان متولی فرهنگ دینی جامعه، وظیفه راهبری برنامه‌های مناسبتی را دارد، اظهار کرد: ما به‌عنوان خادم آستان مقدس فاطمی، باید با راهبری و ایفای نقش محوری، علاوه بر اجرای برنامه‌های ابلاغی از مرکز، به برگزاری برنامه‌های ابتکاری و ابداعی با همکاری فعالان فرهنگی و تبلیغی می‌پردازد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، آسیب شناسی و بررسی میزان اثرگذاری برنامه‌ها را، مهم‌ترین ضرورت در اجرای برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مجدانه پیگیر اجرای بهینه برنامه هاست، در این خصوص لازم است پس از اتمام مراسم، در یک نشست هم اندیشی، آسیب شناسی انجام شده و میزان اثرگذاری و نیز لزوم تقویت برنامه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام جعفرزاده، به عناوین برنامه‌های پیشنهادی ایام فاطمیه در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: برنامه «عهد فاطمی»، «بصیرت فاطمی»، «برپایی نمایشگاه فرهنگی با اثر گذاری و ماندگاری بالا»، «اجرای برنامه در مدارس دخترانه و تبیین سیره حضرت زهرا (س) به دختران دانش آموز» می‌تواند به‌عنوان برنامه‌های پیشنهادی اجرا شود لذا هر مدیر و مسئول فرهنگی؛ اگر طرح یا ایده خاصی برای اجرای باشکوه برنامه‌های ایام فاطمیه در اردبیل دارد می‌تواند ارائه دهد.
وی تبیین شعائر فاطمی در جامعه را اولویت اصلی برنامه‌های ایام فاطمیه عنوان کرد و افزود: در ایام عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) تنها به سیاه پوش کردن معابر عمومی و فضای شهر اکتفا نباید کرد در این خصوص با نماینده شهرداری مشارکت لازم به عمل آوریم و با نماد‌های دینی شعائر فاطمی را در جامعه برجسته کنیم و در حقیقت سطح معرفت محیطی را ارتقاء دهیم.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، برپایی شب شعر فاطمی را از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه برشمرد و اذعان کرد: نمایندگان شعرا و انجمن‌های شعر و ادب باید بهترین آثار ادبی خود را در خصوص فرهنگ فاطمی تولید و به مردم ارائه دهند چرا که زبان شعر مؤثرترین راه انتقال فرهنگ‌ها در جامعه است.
حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: در عصر کنونی طی تهاجم فرهنگی که روز به روز افزایش می‌باید، بر مسئله مادر بسیار تأکید شده و یکی از مقاصد همجمه‌های فرهنگی دوری مادران فضای خانه و تربیت نسل آینده است، لذا برگزاری مستمر برنامه‌های آموزشی در راستای تبیین نقش مادر می‌تواند اثر گذاری بالایی در خنثی کردن توطئه دشمنان در بحث فرهنگی داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود بر ضرورت غنابخشی به محتوای سخنرانی‌ها در ایام فاطمیه تاکید کرد و تصریح کرد: سخنرانان باید در خصوص اصول دین به‌عنوان اصل محتوای اعتقادی جامعه، آگاهی بخشی لازم را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha