ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند تلاش جهادی است
کد خبر: 3871782
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند تلاش جهادی است

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند همت و تلاش جهادی است که در این راستا اوقاف و امورخیریه اردبیل پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه زیادی را در استان در دست اجرا دارد.

ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند تلاش جهادی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، ۲۵ دی ماه در جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه، اظهار کرد: ارتقای جریان بهره‌وری در موقوفات نیازمند همت و تلاش جهادی است که در این راستا اوقاف و امورخیریه اردبیل پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه زیادی را در استان در دست اجرا دارد.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه موجب اشتغالزایی و افزایش بهره‌وری در امامزادگان و موقوفات می‌شود، افزود: افزایش بهره‌وری موقوفات یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف به‌شمار می‌رود که به‌صورت جدی در اردبیل دنبال خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه به فرهنگ‌سازی برای ایجاد وقف‌های جدید در استان تاکید کرد و گفت: طی سال جاری ۲۰ وقف جدید در اردبیل ثبت شد که این رقم تا پایان سال افزایش خواهد یافت.
دکتر ستوده بیان کرد: نیات این ۲۰ موقوفه در حوزه‌های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی، احداث مسجد و حسینیه، خیریه و خدمات پزشکی و... بوده است.
وی اهمیت ترویج فرهنگ وقف توسط رسانه‌ها را غیرقابل انکار دانست و افزود: فرهنگ‌سازی وقف توسط رسانه‌ها و پرداختن به نیاز‌های روز جامعه موجب ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز می‌شود که در شرایط تحریم می‌توان از آن‌ها بهره‌گیری کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در پایان بر ضرورت احیای موقوفات تاکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه‌های ثبتی و اجارات به‌دنبال احیای موقوفات استان هستیم.

انتهای پیام
captcha