بیانیه گام دوم انقلاب و مردمی بودن از شاخصه‌های برنامه‌های دهه فجر اردبیل
کد خبر: 3871569
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

بیانیه گام دوم انقلاب و مردمی بودن از شاخصه‌های برنامه‌های دهه فجر اردبیل

گروه اجتماعی- مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مردمی بودن برنامه‌ها به ویژه برگزاری آن با محوریت گام دوم انقلاب، جوانان و آیندگانی که نظام اسلامی را به آنان خواهیم سپرد، از مهم‌ترین موضوعات در برنامه‌های دهه فجر امسال در استان اردبیل خواهد بود.

بیانیه گام دوم انقلاب و مردمی بودن از شاخصه‌های برنامه‌های دهه فجر اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۲۴ دی‌ماه، در نشست کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در محل دارالقرآن الکریم استان اردبیل، گفت: مردمی بودن برنامه‌ها به ویژه برگزاری آن با محوریت گام دوم انقلاب، جوانان و آیندگانی که نظام اسلامی را به آنان خواهیم سپرد، از مهم‌ترین موضوعات در برنامه‌های دهه فجر امسال در استان اردبیل خواهد بود.
وی داشتن آگاهی و بصیرت را لازمه پیروی محض از ولایت عنوان کرد و افزود: بسیاری از فتنه‌های بوجود آمده در دنیا، ناشی از این است که افراد مغرض و فریبکار، با لباس دین، آموزه‌های دین را مورد آسیب قرار داده و در صدد ویرانی دین برمی خیزند، در حقیقت لباس حق پوشیده و اعمال باطل انجام می‌دهند که نمونه عینی آن گروه تروریستی داعش و یزیدیان زمان است که در این میان، افرادی با رنگ و بوی الهی و نیتی خالص، به پیکار با این دشمنان اسلام شجاعانه وارد میدان مبارزه شده و با عنایات حق، سربلند از این نبرد بیرون می‌آیند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، به خصایص بارز شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام، زمان را به درستی شناخت و فتنه را کور کرد و دشمن را به زانو در آورد و رابطه خود با خدای خویش را به نحو احسن اصلاح کرد، فلذا رابطه ایشان با امت نیز یک رابطه بسیار عمیق و قلبی شد.
وی افزود: دشمن از خروش امت اسلامی علیه آمریکا می‌هراسد و دهه فجر مشت محکمی بر دهان کشور آمریکا خواهد بود.
حجت‌الاسلام جعفرزاده، بزرگ‌ترین تهدید برای سرنگونی دشمنان اسلام را تربیت نسل مومن و مجاهد در ایران عنوان کرد و افزود: دشمن از تربیت نسل جوان انقلابی، فداکار، مومن و ایثارگر، به شدت در بیم و هراس است، در این میان وظیفه بانوان و مادران جامعه، ترویج اخلاق و ایمان در بین اعضای خانواده و تربیت صحیح فرزندان انقلابی، برای آبادانی و شکوفایی کشور است.
وی در ادامه جلسه به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در خصوص گرامیداشت این ایام فرخنده پرداخت و افزود: مردم توقع دارند مسئولان در برنامه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته باشند. کار ما صیانت از انقلاب اسلامی است و باید برنامه ریزی درست و مناسبی داشته باشیم.
در ادامه، موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان اردبیل، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید سردار سلیمانی، ایام دهه فجر را یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های ملت بزرگ ایران به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار کرد: امسال آموزش و پرورش برنامه‌های مهمی به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر با محوریت گام دوم انقلاب و جوانان، تبیین ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی اجرا خواهد کرد که انتظار می‌رود با همکاری سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها بتوانیم برنامه‌های فاخری را در این زمینه به اجرا درآوریم و همچنین تجلیل از حافظان جزء سی ام قرآن کریم که سال‌های قبل انجام شده و دانش آموزان شرکت کرده و در سامانه همگام بصورت آنلاین ثبت شده است نیز انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد و تمامی برنامه‌ها با هدف تبیین دستاورد‌های انقلاب به نسل جدید بوده و در این راستا استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی با تاکید بر محوریت مدرسه و دانش آموز مد نظر خواهد بود.
در ادامه جلسه، عزیززاده، کارشناس فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده در خصوص گرامیداشت دهه مبارک فجر در جهاد دانشگاهی استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: برگزاری مسابقه دلنوشته با موضوع انقلاب برای دانشجویان عزیز، کارگاه آموزشی ویژگی‌های شعر انقلاب اسلامی، کارگاه آموزشی آشنایی با اندیشه و سیره امام خمینی (ره)، دیدار با خانواده معظم شهدای دانشجو و شهدای مدافع حرم، تجدید بیعت و حضور در کنار مزار شهدای گمنام، اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوع انقلاب و بیانیه گام دوم ویژه دانشجویان و همکاران، برگزاری مسابقه عکس از راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، برپایی جلسات متعدد تفسیر و ترجمه قرآن کریم در طول ایام سال بویژه در دهه مبارک فجر از جمله برنامه‌های اجرایی جهاد دانشگاهی استان اردبیل خواهد بود.
وی گفت: امیدواریم با یاری هم و همدلی و همکاری بخش‌های مختلف حاضر در کمیته بزرگداشت دهه فجر، بتوانیم دین خود را نسبت به شهدای انقلاب، امام شهدا، شهدای دفاع مقدس علی الخصوص سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی ادا نماییم و تقارن دهه فجر امسال با چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها می‌طلبد که برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی خود را با برنامه ریزی مستحکم و قوی انجام دهیم.

همچنین اعضای دیگر کمیته نیز برنامه های خود را اعلام کرده و بر تعامل سازنده و همکاری و هماهنگی در اجرای برنامه ها تاکید کردند.

انتهای پیام
captcha