ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی؛ عامل تحکیم خانواده
کد خبر: 3871467
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی؛ عامل تحکیم خانواده

گروه اجتماعی ــ امام جمعه موقت پارس‌آباد با بیان اینکه دشمن از راه‌ها و ابزار‌های مختلف، کانون گرم خانواده‌های ایرانی را نشانه رفته است، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و انتقال آموزه‌های دینی در جامعه کمک زیادی به تحکیم و دوام و بقای خانواده می‌کند.

الگوگیری از سیره عملی ائمه اطهار(ع)؛ از راهکار‌های مهم مقابله با طلاقبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سیداسماعیل احمدی، امام جمعه موقت پارس‌آباد مغان، امروز، ۲۴ دی ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: خون پاک سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش باعث همدلی، وحدت، اتحاد و انسجام همه سلیقه‌ها و طیف‌های سیاسی داخلی و جهان اسلام شد.

وی افزود: شهادت این سردار سرافراز، نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار جهانی بیمه و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش برآب کرد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه دشمنان همواره درصدد تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند ادامه داد: اقدام احمقانه و وحشیانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و همراهانش بیانگر درماندگی و استیصال آنان است.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از روند روبه رشد آمار طلاق در جامعه، اظهار کرد: در افزایش میزان طلاق و فروپاشی خانواده‌ها، فرهنگ منحط غرب به عنوان مروج، بسیار تأثیرگذار است.

امام جمعه موقت پارس‌آباد با بیان اینکه دشمن از راه‌ها و ابزار‌های مختلف، کانون گرم خانواده‌های ایرانی را نشانه رفته است، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی و انتقال آموزه‌های دینی در جامعه کمک زیادی به تحکیم و دوام و بقای خانواده می‌کند.

به گفته وی، تربیت فرزندان سالم و صالح و الگوگیری از سیره عملی ائمه اطهار(ع)، از راهکار‌های مهم مقابله با طلاق و فروپاشی ارکان خانواده است.

عدالت حاجی‌پور، فرماندار پارس‌آباد نیز با بیان اینکه بر اساس‌های آمار‌های موجود، حدود یک چهارم ازدواج‌ها در این شهرستان منجر به طلاق می‌شود گفت: احیای سنت و آداب و رسوم حسنه و تقویت فرهنگ اصیل عشایری و بومی و نیز ترویج ارزش‌های الهی، نقش به‌سزایی در تقویت بنیان خانواده و کاهش میزان طلاق دارد.

حاجی‌پور، بیکاری، فقر عاطفی، مهریه‌های سنگین، چشم و همچشمی، تضعیف حجاب، اعتیاد به مواد مخدر، را از علل و زمینه ساز فروپاشی خانواده و افزایش طلاق در جامعه دانست و بر احیا و اشاعه‌ی فریضه‌ی الهی امربه معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات، رشادت‌ها و جانفشانی‌های سردار سلیمانی، گفت: به منظور قدردانی از رشادت‌ها و دلاور‌ها و زنده نگه داشتن یاد و نام سردار سرافراز اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تندیس این شهید والامقام و پرافتخار به زودی در میدان شهدای پارس آباد نصب می‌شود.

فرماندار پارس‌آباد با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، از برپایی نمایشگاه و سوگواره یاس کبود به مناسبت ایام فاطمیه، با مشارکت جوانان دوستدار اهل بیت (ع) و با حضور جمعی از مسوولان محلی از ۲۸دی ماه جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تشریح و تبیین سبک زندگی حضرت زهرا (س) و وقایع تاریخی زندگی این بانوی بزرگوار اسلام از تولد تا شهادت از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

انتهای پیام
captcha