ثبت‌نام یک هزار و ۶۶۶ اردبیلی در آزمون سراسری قرآن و عترت
کد خبر: 3864196
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

ثبت‌نام یک هزار و ۶۶۶ اردبیلی در آزمون سراسری قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل تاکنون یک هزار و ۶۶۶ نفر از علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان موسسات قرآنی برای شرکت در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام یک هزار و 666 اردبیلی در آزمون سراسری قرآن و عترت؛ مهلت ثبت‌نام تا 27 آذرماه تمدید شدمهدی طاهری، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: در سطح استان اردبیل تا کنون یک هزار و ۶۶۶ نفر از علاقه‌مندان و قرآن‌آموزان موسسات قرآنی برای شرکت در هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت‌نام کرده‌اند.
 
وی بیشترین شرکت‌کنندگان این آزمون را در سطح استان مربوط به شهرستان اردبیل با یک هزار و ۶۳ نفر دانست و تصریح کرد: بعد از اردبیل به ترتیب شهرستان‌های پارس‌آباد با ۱۶۹ نفر، مشگین‌شهر با ۱۲۱ نفر، نمین با ۹۸ نفر، گرمی با ۸۶ نفر، خلخال با ۷۹ نفر، سرعین با ۳۵ نفر، بیله‌سوار با ۱۲ نفر، کوثر با دو نفر و نیر با یک نفر در این آزمون حضور می‌یابند.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل  با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره از آزمون‌ها به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند، گفت: مهلت شرکت در این دوره از آزمون تا ۲۷ آذرماه تمدید شده و قرآن‌آموزان برای ثبت‌نام می‌توانند در این مدت برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند.
 
طاهری با اشاره به زمان برگزاری این آزمون بیان کرد: روز ۱۱ بهمن‌ماه امسال زمان آزمون کتبی و الکترونیکی اعلام شده است که در ۱۵ رشته و چهار گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، حفظ قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه شرکت در این آزمون محدودیت سنی ندارد، افزود: موسساتی که در زمینه ثبت‌نام شرکت‌کنندگان با تعداد بیشتر موفق عمل کنند، مورد تجلیل قرار خواهند گرفت که تاکنون دارالقرآن الکریم اردبیل با ثبت‌نام ۷۴۰ نفر در ردیف ۱۰ موسسه برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.
 
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ایجاد انگیزه برای فعالان قرآنی را از مهمترین اهداف این آزمون برشمرد و اظهار کرد: شناسایی استعداد‌های قرآنی، ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی و به‌روزرسانی بانک جامع اطلاعاتی قرآنی از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.
انتهای پیام
captcha