توسعه فرهنگ وقف؛ زمینه‌ساز خدمات‌رسانی به قشر ضعیف جامعه
کد خبر: 3863390
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

توسعه فرهنگ وقف؛ زمینه‌ساز خدمات‌رسانی به قشر ضعیف جامعه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت:‌ توسعه فرهنگ وقف زمینه‌ساز خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به آحاد مختلف در جامعه و به ویژه اقشار ضعیف و نیازمند و نیز برگرداندن اعتماد به مردم می‌شود.

توسعه فرهنگ وقف خدمات‌رسانی به قشر ضعیف جامعه را به دنبال دارد/ اضافه شدن ۳۰۰ رقبه به رقبات اردبیل تا پایان امسالحجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: توسعه و گسترش فرهنگ وقف از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها در استان اردبیل است که در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام می‌شود.

وی توسعه فرهنگ وقف را زمینه‌ساز خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به آحاد مختلف در جامعه و به ویژه اقشار ضعیف و نیازمند جامعه و نیز برگرداندن اعتماد به مردم دانست و تصریح کرد: در راستای دست‌یابی به این اهداف باید همت همگانی را برای گسترش فرهنگ وقف شاهد باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در راستای مدیریت بخشی از موقوفات، انتخاب امین از سیاست‌های سازمان اوقاف بوده و تاکید ویژه‌ای به این مهم شده است که برای تحقق آن باید تلاش و پیگیری لازم انجام شود.

ستوده جلب اعتماد و وثوق مردمی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ وقف را یک نیاز ضروری بیان کرد و گفت: در این زمینه با اجرای امینانه نیات واقفان می‌توانیم زمینه‌ساز جلب اعتماد عمومی به این حوزه شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به بیشترین موارد وقف در سطح استان بیان کرد: کمک به فقرا، اطعام فقرا و تعزیه امام حسین(ع) از مهمترین موارد وقف در استان است.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با جلب نظر واقفان وقف‌های جدید را به سمت و سوی نیاز‌های استان سوق دهیم تا زمینه برای حل مشکلات در استان با استفاده از وقف فراهم شود.

ستوده با اشاره به وجود ۱۷۷ بقاع متبرکه و امامزاده در استان، از اضافه شدن ۳۰۰ رقبه به مجموع رقبات استان تا پایان امسال خبر داد و افزود: کمک به اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های اوقاف استان بوده که در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha