اعزام 300 نفر از اقشار محروم اردبیل به عتبات عالیات
کد خبر: 3861287
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

اعزام 300 نفر از اقشار محروم اردبیل به عتبات عالیات

گروه فرهنگی- معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل از اعزام ۳۰۰ نفر از اقشار محروم و مددجویان جنوب استان به عتبات عالیات خبر داد و گفت: ۳۲۰ نفر از مددجویان ساکن این مناطق نیز که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را نداشته‌اند، به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اعزام 300 نفر از اقشار محروم اردبیل به عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از اردبیل، حامد رضایی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل، عصر 11 آذرماه در حاشیه اعزام خانوار تحت حمایت کمیته امداد اردبیل به مشهد مقدس، اظهار کرد: ۳۲۰ نفر از اقشار محروم و مددجویان ساکن در جنوب استان اردبیل که تاکنون توفیق زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را نداشته‌اند، با کمک خیرین برای نخستین‌ بار به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح «شوق زیارت» یکی از طرح‌های مشارکتی کمیته امداد است، بیان کرد: خیرین در قالب این طرح، به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل کمک می‌کنند که رهسپار مشهد مقدس شوند.

رضایی گفت: ۶۵۰ نفر از مددجویان ساکن در جنوب استان اردبیل در سال‌جاری از اردو‌های زیارتی، آموزشی و تربیتی بهره‌مند شده‌اند که اردو‌های زیارتی و فرهنگی با هدف تقویت و ارتقای روزافزون سطح معنوی، تحکیم بنیان خانوار، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد نشاط معنوی و تقویت روحیه خودباوری مددجویان برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه اعزام ۳۰۰ نفر از مددجویان جنوب استان به عتبات عالیات از دیگر برنامه‌های این نهاد است، گفت: درصدد هستیم ۲۰۰ نفر از مددجویان شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم را نیز تا پایان سال‌جاری به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان تحت حمایت در حسرت زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و امام حسین(ع) قرار دارند، افزود: نیکوکاران می‌توانند با حمایت‌های خود در کنار رفع نیاز‌های اساسی خانوار تحت حمایت، به اعزام آن‌ها در قالب طرح «شوق زیارت» کمک کنند.

رضایی تصریح کرد: شهرستان‌های خلخال، کوثر، شاهرود و خورش‌رستم دارای ضریب محرومیت هستند و رسیدگی به مناطق محروم از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که اعزام مددجویان تحت حمایت ساکن در جنوب استان اردبیل نیز با این هدف صورت می‌گیرد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: مشارکت گسترده خیرین در طرح «شوق زیارت» موجب می‌شود تا مددجویان بیشتری رهسپار اردو‌های زیارتی شوند؛ مددجویان ساکن در مناطق محروم نسبت به سایر خانوار تحت حمایت نیاز به رسیدگی بیشتری دارند که امیدواریم با یاری خیرین بتوانیم در کنار مشکلات معیشتی، نیاز‌های فرهنگی آن‌ها را نیز برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت همواره در دستور کار کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: ارتقای سطح فرهنگی مددجویان مسیر توانمندسازی آن‌ها را هموار خواهد کرد که برای دستیابی به آن، گام‌های موثری برداشته شده است.

انتهای پیام
captcha