فعالیت مستمر تبلیغی 7 هزار طلبه خواهر در مدارس کشور
کد خبر: 3858549
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

فعالیت مستمر تبلیغی 7 هزار طلبه خواهر در مدارس کشور

گروه فرهنگی- مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اثرگذاری فعالیت تبلیغی طلبه‌های خواهر گفت:‌ در حال حاضر هفت هزار طلبه خواهر در مدارس کشور فعالیت تبلیغی مستمر دارند.

فعالیت مستمر تبلیغی 7 هزار طلبه خواهر در مدارس کشور

به گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، روز گذشته، 29 آبان‌ماه در نشست با کارکنان حوزه علمیه استان اردبیل، با تاکید بر اینکه تربیت‌شدگان حوزه‌های علمیه خواهران ضعفی در تاثیرگذاری بر مخاطبانشان ندارند، اظهار کرد: طلبه‌ها باید به عرصه‌های تبلیغ ورود جدی کنند و حوزه‌های علمیه خواهران نیز باید در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران و مرکز مدیریت آن از سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شده و در طی مدت زمانی که این حوزه شروع به کار کرده است، اثرات بسیار مبارکی را در بخش‌های مربوطه شاهد هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: در طول ۲۲ سال اخیر، قریب به ۵۰۰ مدرسه و مرکز در سطح کشور دایر شده که این مدارس عمدتا به وسیله حوزه علمیه برادران حمایت می‌شد.

بهجت‌پور ادامه داد: در اولین اقدام اثرگذار ۵۰۰ مدیر خواهر در سطح کشور مستقر کردیم که از تربیت‌شدگان حوزه‌های علمیه خواهران بودند؛ همچنین حدود چهار هزار و ۶۰۰ کادر در سطح کشور به‌کارگیری شدند که بخش اعظمی از این از فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سازمان قابل قبول علمی، پژوهشی و تربیتی است، تصریح کرد: در بین خواهران تربیت شده در حوزه‌های علمیه، کمترین تخلفات وجود دارد و خواهران ما جزو پاکترین و مطهرترین جمعیت‌هایی هستند که به فضل پروردگار در حوزه دین فعالیت می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تشریح فعالیت‌های خواهران طلاب، اذعان کرد: حوزه علمیه یک دستگاه آماده‌ساز است و طلبه‌ها را برای بر عهده گرفتن نقش‌ها آماده‌سازی می‌کند، همچنین فعالیت خواهران از جنسی است که باید در دستگاه‌های فرهنگی به کار گرفته شوند و خود حوزه دستگاه به کار گیرنده نمی‌باشد.

بهجت‌پوربا اشاره به اینکه هفت هزار طلبه خواهر در مدارس کشور فعالیت تبلیغی مستمر دارند، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود یک کمیته برای گسترش اثربخشی طلاب خواهر در استان شکل بگیرد و لوازم این مهم بررسی شود.

وی بیان کرد: اعتقادمان بر این است که ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران به خوبی می‌تواند در شرایط اخلاقی و گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی به کار بیاید.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: حوزه علمیه خواهران در تصمیم اخیر خود از ۱۹۰ واحد آموزشی خود ۲۰ واحد را حذف کرده و انتخاب و تصمیم‌گیری در آن حوزه را به خود استان محول کرده است و این یک فرصت آموزشی است تا طلبه‌های ما توان حضور در میدان متناسب با حضور محیطی را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha