ورود 28 محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اردبیل به بازار
کد خبر: 3858117
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

ورود 28 محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اردبیل به بازار

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل از ورود ۲۸ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به بازار خبر داد.

ورود 28 محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اردبیل به بازاربه گزارش ایکنا از اردبیل، اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، صبح امروز، 28 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در اردبیل، از ورود ۲۸ محصول دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل به بازار خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل حامی پژوهشگران و ایده‌های استارتاپی است و با حمایت این دانشگاه بسیاری از ایده‌ها به مرحله تولید رسیده است.

وی ادامه داد: در سیاست‌های جدید و کلان دانشگاه آزاد اسلامی تلاش بر این است که این دانشگاه وارد نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها بشود و تفاوت در این است که دانشگاه‌های نسل سه و چهار به جای افراد بر روی تیم‌ها تکیه دارد و تیم‌های پخته‌ای را تحویل جامعه می‌دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: در این دانشگاه با ایجاد سرا‌های نوآوری به دنبال تحقق این هدف هستیم و در این سرا‌ها تیم‌های کارآمدی که صاحب ایده‌های خلاق هستند حمایت می‌شوند.

رسولی افزود: تلاش ما در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل تبدیل این دانشگاه به دانشگاه کارآفرین و حکمت‌یار است چرا که در دهه آینده دانشگاه‌ها را تیم‌های کارآمد و استارتاپی هدایت خواهند کرد.

وی از تولید نیمه‌صنعتی رنگ‌های طبیعی خوراکی در اردبیل خبر داد و گفت: کارگاه تولید نیمه‌صنعتی این محصول در حال تجهیز بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: اقدام دانشگاه آزاد اسلامی در تولید رنگ‌های طبیعی خوراکی از نظر سلامت به جامعه گام بزرگی است که علاوه بر اشتغالزایی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی خواهد شد.

رسولی بیان کرد: طرحی در زمینه پرورش بوقلمون نیز در حال اجرا است که علاوه بر تامین بازار‌های داخلی به کشور‌های عربی بویژه عراق صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه نوآوری و کارآفرینی از رویکرد‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی این استان است، گفت: حوزه سلامت در اردبیل، حوزه کشاورزی در پارس‌آباد مغان، حوزه تجارت در بیله‌سوار و حوزه صنعت و آی‌تی در گرمی مغان مدنظر قرار گرفته است.

رسولی بیان کرد: در سرعین هم مرکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی به دانشکده گردشگری تبدیل شده و فاز اول یونی هتل راه‌اندازی و هتل آموزشی دانشگاه هم در مراحل نهایی اجرایی است.

انتهای پیام
captcha