شهدا با ایثارگری خود، وفاداری به انقلاب را معنا کردند
کد خبر: 3857501
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

شهدا با ایثارگری خود، وفاداری به انقلاب را معنا کردند

گروه فرهنگی- مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل گفت: شهیدان و روحانیون شهید با ایثارگری خود، وفاداری به نظام و انقلاب را معنا کرده‌اند و شهدا در واقع خط انقلاب هستند.

شهدا با ایثارگری خود، وفاداری به انقلاب را معنا کردندبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهدی نوروزی، مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل، امروز، 25 آبان‌ماه در محفل خاطره شهدای روحانی در اردبیل، اظهار کرد: جنگ تحمیلی برای مردم و به خصوص روحانیون فرصتی ایجاد کرد تا بتوانند جسمانیت خود را بگذارند و سیر و سلوک الهی نمایند.

وی اضافه کرد: ما اگر فتوت نامه‌ها را بخوانیم که مرامنامه جوانمردان است و از امام علی(ع) گرفته شده است، می‌بینیم که این فتوت نامه‌ها ۷ مرام و مرحله دارد که اولین مرحله آن وفا می‌باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل بیان کرد: شهیدان و روحانیون شهید با ایثارگری خود، وفاداری به نظام و انقلاب را معنا کرده‌اند و شهدا در واقع خط انقلاب هستند.

مرتضی سرهنگی، از پیشکسوتان و پایه‌گذاران ادبیات پایداری کشور نیز گفت: ما باید وقایعی که در دوران دفاع مقدس و اسارت اتفاق افتاده را با نوشتن خاطرات آن زمان به جوانان انتقال دهیم.

وی افزود: روزی یکی از آزاده‌های جنگ تحمیلی پیش من آمد و گفت که در زمان اسارت با حاج آقا ابوترابی در یک اردوگاه بوده‌اند و سخنرانی‌هایی که ایشان در آن دوران ایراد کرده اند را نوشته و با مشقت فراوان به ایران انتقال داده‌اند و یا سید ناصر حسینی‌پور راوی کتاب «پایی که جا ماند» گفته‌اند در زمان اسارت تسبیح درست کرده و با یک مداد سرباز عراقی معاوضه کرده تا بتواند خاطرات اسارت را یادداشت نماید و بعد‌ها هنگام مبادله اسراء، آن یادداشت‌ها را داخل عصا جاسازی کرده و به ایران انتقال داده است.

سرهنگی تصریح کرد: بنابراین می‌بینیم که کسانی که در اسارت بوده‌اند به جای اینکه به فکر خود باشند به فکر ما و جوانان بوده اند تا این خاطرات و وقایع اتفاق افتاده از بین نرود.

امیر رجبی، رییس حوزه هنری استان اردبیل نیز ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) گفت: روحانیون نقش ارزنده‌ای در تمام دوران انقلاب اسلامی و به ویژه در طول ۸ سال دفاع مقدس داشته‌اند و مردم با راهنمایی علما و روحانیون توانستند این امتحان الهی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

وی عنوان کرد: روحانیون در ۸ سال دفاع مقدس، ضمن بالا بردن روحیه معنوی رزمندگان اسلام، به حفظ ارزش‌های اسلامی پرداختند و در مقابل استکبار، زورگویان و ابرقدرت‌های پوشالی غرب ایستادگی و مقاومت کردند و سرانجام با جانفشانی و رشادت‌های خود به پیروزی نائل آمدند.

رییس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری محفل خاطره و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، خاطرنشان کرد: شهیدان انقلاب اسلامی و هم‌چنین شهدای روحانی حق بزرگی بر گردن مردم ایران اسلامی دارند و انتظار داریم بیش از هر زمان دیگر از این ستارگان فروزان یاد شود.

رجبی تصریح کرد: علما، روحانیت و طلاب در جنگ تحمیلی نقش محوری ایفا کردند و با توجه به اندیشه، بصیرت و دشمن‌شناسی، آرامش را به نیرو‌ها و رزمندگان اسلام انتقال دادند و همواره روحانیت در جنگ تحمیلی با حرکت در خط ولایت، توانستند دین خود را نسبت به اسلام و قرآن ادا کنند.

در این برنامه که با مشارکت حوزه هنری استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج طلاب و روحانیون و مدیریت حوزه‌های علمیه استان برگزار شد، خاطره‌گویی حجت‌الاسلام حسنعلی بایرام زاده از مشگین‌شهر، حجت‌الاسلام عبدالله طوفانی از خلخال و حجت‌الاسلام مسعود رجب‌نژاد از اردبیل، اجرای تئاتر بر اساس خاطره روحانی شهید شفیع حلیمی اصل، نمایش پلاکارد شهادت روحانی شهید حجت ایرانی با دستخط خودش، پخش کلیپ و تجلیل از روحانیون ایثارگر و خانواده شهدا از دیگر بخش‌های محفل خاطره شهدای روحانی بود.

انتهای پیام
captcha